سرانه مصرف دارو در کشور ۵۷ دلار است
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد عبده زاده روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در افتتاحیه ششمین نمایشگاه دارویی ایران فارما در مصلای امام خمینی (ره) گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های تولید کننده دارویی، شرکت‌های دانش بنیان در بیش از ۴۳ هزار مترمربع فضا برگزار می‌شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به حضور ۵۰۹ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال گفت: ۲۳ کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

وی به مهم‌ترین اهداف نمایشگاه اشاره کرد و افزود: چالش‌های صنعت داروسازی، قیمت گذاری دارو و…، از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در نمایشگاه امسال است.

عبده زاده گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان سهم بازار دارویی کشور است، ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به داروهای تولید داخل است، سهم داروهای تولید داخل از بازار دارویی کشور ۹۷ درصد است، برای این میزان سهم، یک میلیارد دلار ارز اختصاص می‌یابد و یک میلیارد دلار برای داروهای وارداتی است، ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد دارو در کشور مصرف می‌شود، نزدیک به ۴۰ میلیارد عدد آن مربوط به داروهای تولید داخل است.

به گزارش مهر رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در پایان با اشاره به اینکه ۵۷ دلار سرانه دارو در کشور است گفت: این سرانه ۲۶۹ دلار در کشورهای نزدیک ایران، در عربستان سعودی ۳۰۰ دلار و آمریکا بیش از ۱۰۰۰ دلار سرانه مصرف دارو است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.