راهی جز تزریق واکسن برای جلوگیری از بروز موج های بعدی کرونا نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا) بهرام عین‌اللهی گفت: امیدواریم در سراسر کشور، خیرین به کمک حوزه سلامت و مردم بیایند. مشکلات خیرین برای توسعه زیرساخت ها برطرف می شود. وقتی خیرین وارد میدان شوند، دولت هم همراهی می کند، یکی از توصیه های بنده، ورود خیرین به حوزه تولید است تا افراد بیکار، مشغول به فعالیت شوند. مثلا کارخانه ای در گراش تاسیس و محصولی تولید شود که در کشور عرضه شده و برای همه، یادآور نام گراش باشد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: تشویق می کنیم که خیرین حتما به حوزه تولید وارد شوند. برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد، نیاز به برگزاری جلسات تخصصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها است و خیرین می‌توانند سود تولید خود را به اقشار ضعیف و کم درآمد، بدهند، سفرهای استانی دولت برای بررسی مشکلات مردم به ویژه رسیدگی به مسائل مناطق محروم و کمک به تکمیل پروژه های نیمه تمام انجام می‌شود، در گراش با حمایت خیرین سلامت، زیرساخت های بهداشتی و درمانی توسعه مناسبی یافته و میزبان بسیاری از مردم شهرهای اطراف خود است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: مردم برای واکسن شتاب کنند، چون هم اینک بهترین و مناسب ترین راهکار برای کاهش و مبارزه با این ویروس پوشش عمومی واکسیناسیون است، امروزه راهی جز تزریق واکسن برای کاهش و جلوگیری از بروز موج های بعدی کرونا نداریم، در کنار واکسن نیز رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور جدی مردم و شهروندان قرار گیرد، مردم فکر نکنند که چون واکسن زده اند دیگر کار تمام شده و پایان کرونا فرا رسیده است.

عین اللهی گفت: واکسیناسیون تنها شدت بیماری را کاهش می دهد و به هیچ وجه اینگونه نیست که هر فردی که واکسیناسیون و ۲ دُز واکسن را تزریق کرده دیگر دچار کرونا نمی شود؛ این تلقی خود آغاز انحراف در مسیر مبارزه با کروناست، زدن ماسک،رعایت اصول بهداشت فردی و دوری از تجمعات و دورهمی ها در شرایط کنونی ضروری است، با عادی انگاری و سبک شمردن کرونا احتمال بروز و گسترش موج های بعدی آن نیز وجود دارد، البته رعایت این اصول و انجام واکسیناسیون برای مناطق جنوبی کشور به ویژه منطقه لارستان با توجه به مراودات و ارتباطات گسترده با کشوهای حوزه خلیج فارس باید بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

وزیر بهداشت گفت: دغدغه ها، مشکلات و نیازمندی های اساسی مردم لارستان  و شهرهای جنوبی استان فارس در عرصه های مختلف با دقت بررسی و با جمع بندی نهایی عصر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان فارس به ریاست آیت الله رییسی، رییس جمهوری مطرح خواهد شد، یکی از شاخصه های مهم در سطح لارستان  کمک خیرین در عرصه های مختلف است که در حوزه بهداشت و درمان نیز قدم های خوبی برداشته شده است.

وی امروز همچنین از پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان ، بیمارستان خیرساز امام رضا (ع) شهر لار و بخش های مختلف درمانی به ویژه بخش کرونایی و اورژانس آن بازدید و از نزدیک نیز با پرسنل و همچنین بیماران بستری این مرکز آموزشی و درمانی گفت وگو کرد.

حضور در گلزار شهدا و بازدید خودرویی از شهرهای قدیم و جدید لار از دیگر برنامه های مهم و کاری وزیر بهداشت در سفر نیم روز خود به شهرستان لارستان بود.

عین اللهی سپس وارد اوز شد که بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در حال ساخت راهپیما اوز از جمله های پروژه های مورد بازدید وزیر بهداشت در این شهرستان بود. ایسنا _ ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.