تزریق دُز اول واکسن کرونا برای ۷۵ درصد شهروندان تهرانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای این ستاد در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت:‌ با توجه به تراکم جمعیتی استان با مدیریتی که توسط آقای بندپی در این حوزه صورت گرفت در مدیریت این بیماری در استان تهران سربلند شدیم که جای تقدیر دارد، به دلیل اهمیت موضوعات و تأکیدات مقام معظم رهبری چند مسئله به صورت آنی و فوری در استان تهران در دستور کار است که یکی از آن‌ها مقابله با بیماری کرونا است. بر همین اساس باید جلسات منظم و کارشناسی در این حوزه برگزار شود و مبنا نیز نظر کارشناسی اعضا است.

وی با تأکید بر اهمیت معنویت و تقویت داشته‌های معنوی شهروندان افزود: مدت زیادی است در تهران نماز جمعه برگزار نمی‌شود و در شهرستان‌ها نیز با نوسانات برگزار می‌شود. ایام‌الله‌هایی که مظهر شور بوده است دچار خدشه شده لذا باید برای سلامتی روحی و ارتقای معنویت نیز چاره‌اندیشی کنیم. البته خط قرمز ما برای برگزاری مراسمات صحت و سلامت است.

استاندار تهران با اشاره به آغاز برگزاری نماز جمعه در تهران از این هفته گفت: معتقدیم متدینین بیشتر از سایرین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما باید شاخص‌ها برای همه موارد اعم از بازار، خیابان، هیئت و... به صورت واحد باشد و تصمیمی که اتخاذ می‌شود قابل دفاع باشد.

منصوری در خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان گفت:‌ به همان میزان که حوزه سلامت اهمیتش روشن است قطعا تقویت سلامت روحی و حوزه ایمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. البته خط قرمز ما سلامت خواهد بود، ما باید تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. اصل بر برگزاری مراسم ۱۳ آبان سال جاری است. البته رعایت پروتکل‌ها برای ما بسیار مهم است. این مراسم به صورت غیرراهپیمایی برگزار می‌شود و اگر قرار است راهپیمایی اتفاق بیفتد به صورت خودرویی خواهد بود. تجمع در فضای باز بر روی صندلی و با رعایت فاصله‌گذاری خواهد بود. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این مراسم به زمان و برنامه‌ریزی نیاز دارد از این جهت امروز تصمیم می‌گیریم که اصل بر برگزاری این مراسم باشد و اگر احیانا شرایط به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کرد اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: پاسداشت روز ۱۳ آبان طی مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و اگر قرار بر راهپیمایی است به صورت خودرویی انجام خواهد شد. قطعا اجتماعات در این روز باید به صورت طراحی شده و برنامه‌ریزی شده در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشد. از سوی دیگر مقرر شد کمیته‌ای متشکل از معاونین سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌ها برای این مراسم به صورت دقیق انجام شود.

استاندار تهران تأکید کرد:‌ پیشنهاد آقای زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران برای تشکیل جلسه مشترک میان معاونین درمان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد مناسبی است که باید محقق شود و برای شهرستان‌های استان تهران نیز به همین شکل عمل خواهیم کرد. باید مراقبت جدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد تا بهانه‌ای دست کسی داده نشود.

منصوری همچنین در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و هدف از برگزاری این جلسه این بود که اولا به مردم اعلام کنیم که موضوع مقابله و مدیریت کروناویروس در صدر موضوعات مورد بررسی استانداری قرار دارد و دوم اینکه همه دستگاه‌ها با نهایت جدیت همه ظرفیت خود را برای مقابله با این بیماری به کار بگیرند.

وی تصریح کرد:‌ گزارش دستگاه‌های مختلف نشان‌ می‌دهد حدود ۷۵ درصد از شهروندان استان تهران دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و قله واکسیناسیون در این استان ۸۵ درصد تعیین شده که امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه و رسانه ملی با دعوت مردم و ترجیح آن‌ها برای تزریق واکسن به این قله دست پیدا کنیم تا درصد ایمنی در سطح استان افزایش پیدا کند.

استاندار تهران در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حرکت به سمت آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است؛ اما شرط تحقق این موضوع رسیدن به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون است. به صورت متوسط ۷۰ درصد از دانش آموزان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تأکید بر تزریق دُز دوم در اسرع وقت نیز در میان همه مسئولان وجود دارد، سامانه و دفترچه سلامتی نیز مقرر شده که برای مدارس جهت تعیین ملزومات و ظرفیت‌های آن‌ها تهیه شود که این موضوع نیز توسط دستگاه‌های مربوطه به آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

منصوری گفت: بر اساس گزارشاتی که در جلسه ارائه شد مهم‌ترین نگرانی ما کاهش متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که به حدود ۴۶ درصد رسیده است. این موضوع نگران‌کننده است. نباید تصور کنیم با کاهش آمارها موضوع ابتلا و خطر این بیماری رفع شده است. قطعا عادی انگاری سم مهلکی برای کشور است. باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و ضوابطی که از قبل مصوب شده را در دستور کار قرار دهیم. قطعا اجرای این ضوابط نیز به صورت جدی توسط دستگاه‌های مختلف باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه آمار ابتلا در دو شهرستان استان تهران سیر صعودی داشته است افزود: هنگامی که آمارهای کروناویروس سیل نزولی پیدا می‌کند حتی تعداد کمی افزایش در ابتلا و مرگ‌ومیر موجب تغییر در وضعیت می‌شود. البته این موضوع به فرمانداران این دو شهرستان به صورت تأکیدی اعلام شده و تذکرات لازم نیز داده شده است.

استاندار تهران در خصوص طرح هوشمندسازی قرنطینه گفت:‌ این طرح در ستاد ملی کرونا مطرح شده اما مقرر شد طرح تکمیل و در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه شود. بخشی از این هوشمندسازی‌ها شامل اصنافی است که با سلامت مردم در ارتباط هستند. البته در گام اول نمی‌توان این طرح به صورت فراگیر اجرایی شود، اما اصنافی که در تردد و ارتباط بیشتر با مردم هستند با هدف هوشمندسازی، محدودیت‌ها برای آن‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا منصوری در پایان در خصوص محدودیت منع تردد شبانه نیز گفت: در این خصوص تصمیم جدیدی اتخاذ نشده و کماکان تصمیمات قبلی اجرایی می‌شود. تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر دُز سوم واکسن برایشان تزریق شده و این موضوع ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.