مدارس کم جمعیت و زیر ۱۰۰ دانش آموز به صورت حضوری بازگشایی می شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن فرهادی با اشاره به شیوه نامه های بازگشایی مدارس در کشور گفت: در حال حاضر مدارس کم جمعیت و زیر ۱۰۰ دانش آموز مانند مدرسه های عشایری و روستایی به صورت حضوری براساس آخرین دستورالعمل های ابلاغی برگزار و بازگشایی می شوند. در سال گذشته نیز مدارس مناطق روستایی و عشایری کم جمعیت به صورت حضوری دایر شده بود.

وی افزود: در برخی از مدارس مناطق روستایی دسترسی به اینترنت ضعیف و برگزاری کلاس های درس به صورت الکترونیکی در این مدرسه ها دچار مشکلاتی بود که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی مانند زدن ماسک اینگونه مدارس به صورت حضوری برگزار می شد، بر اساس توافقی که بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است مدارس پرجمعیت با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون به خصوص دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال ، برگزاری کلاس های درس به صورت تلفیقی از حضوری، مجازی باشد.

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری حضوری دروس در مدارس پرجمعیت گفت: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است دروسی که امکان برگزاری آن به صورت مجازی نبوده یا درس های اصلی و مهم با رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود و مدارس مقطع ابتدایی که نیازمند آشنایی دانش آموزان است به شرط داشتن فضای کافی به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرهادی در پایان گفت: انتخاب دروس در مدارس به صورت حضوری و انتخاب شیوه اجرا برعهده مدارس گذاشته شده است. اجرای زوج و فرد برگزاری کلاس ها یکی از شیوه های اجرای بازگشایی مدارس به صورت حضوری است، تا اجرای این طرح تمام کارکنان مدارس و معلمان به طور کامل واکسینه شده تا خطر بستری و ابتلا کاهش پیدا کند. تهویه مناسب کلاس ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام برگزاری حضوری کلاس های درس باید به طور دقیق انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.