گزارشی مبنی بر شیوع واریانت لامبدا در کشور نداشته ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهنام عرشی با اشاره به لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های پرخطر گفت: بر اساس ابلاغیه کمیته کشوری آنفلوانزا، تزریق واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماران زمینه ای و کادر درمان توصیه شده است؛ سایر افراد، نیازی به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند.

معاون دفتر مرکزی مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن آنفلوانزا به میزان کافی توسط بخش خصوصی وارد شده است و مشکلی در زمینه کمبود واکسن نداریم. این واکسن در داروخانه‌های کشور توزیع و در دسترس همگان قرار دارد.

وی در خصوص بروز پیک ششم بیماری کرونا در کشور افزود: اگر مردم دستور العمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم، در غیر اینصورت باید منتظر بروز پیک ششم باشیم، واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان رایگان و برای سایر افراد با قیمت مصوب در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عرشی در پایان گفت: تا به این لحظه گزارشی مبنی بر شیوع واریانت لامبدا در کشور گزارش نشده است. همه باید نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در اماکن شلوغ بپرهیزند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.