روند افزایشی کرونا در ۴ استان کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان‌بابایی درباره گمانه‌زنی‌ها از پیک ششم کرونا گفت: فعلا روند رو به افزایش خیلی مختصری در برخی استان‌ها مانند البرز، کردستان، مازندران و گیلان داریم، اما واقعیت این است که این روند افزایشی مختصر به معنای پیک ششم کرونا نیست، بنابراین روند افزایشی در این استان‌ها مختصر است که ان‌شاءالله با مداخلات لازم امیدواریم متوقف شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: هنوز سویه غالب در کشور همان سویه دلتا است، سویه جدیدی مشاهده نشده که مردم را نگران کند، هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده ایم، اما باید مراقب باشیم، نگرانی‌های مردم باید کاهش یابد، اما نباید بی توجهی کنیم، باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنیم. آغاز پیک‌ها با روابط اجتماعی و ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم رخ می‌دهد، خطرناک‌ترین زمان برای مردم زمان بدون ماسک است.

وی افزود: در پیک چهارم و پنجم بیشترین جان باختگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بود، به دلیل روند واکسیناسیون، انتظار می‌رفت پیک پنجم شدید نباشد، اما آمار بستری‌ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر از پیک‌های قبل بود، هم اکنون ۱۸ هزار بیمار بستری داریم که ۴ هزار تن از آنها در بخش‌های ویژه هستند، از آغاز پیک پنجم تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار بستری داشته ایم، نباید درباره احتمال شروع پیک‌ها زودتر تصمیم بگیریم.

جان بابایی به وضعیت واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: واکسن‌های ایرانی کرونا بسیار مطمئن هستند، از آنجایی که مسئول پیگیری عوارض واکسن هستم، چنانچه عارضه‌ای رخ بدهد، پرونده‌ها را تک تک بررسی می‌کنیم، هنوز درمان مؤثری برای بیماری کرونا در دسترس نیست و هیچ واکسنی اثر بخشی صد درصد ندارد.

به گزارش مهر معاون درمان وزارت بهداشت در پایان در خصوص وضعیت بیماری قارچ سیاه در کشور نیز گفت: موارد بیماری قارچ سیاه در کشور وجود دارد، اما اینطور نیست که افزایشی باشد و بیماری رو به کاهش بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.