پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دوز از دو واکسن داخلی فخرا و رازی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه‌ساز در ارتباط با گلایه مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش که بیاید حتما این کار انجام می‌شود و از سوی وزارت بهداشت برروی این مساله تاکید شده است.

وی در ارتباط با درخواست مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر تسریع در تایید و صدور مجوزهای این واکسن افزود: واقعیت این است که واکسن حساسیت ویژه‌ای را طلب می‌کند. ما باید یکسری از گزارش‌ها را دریافت کنیم که اطلاعات و گزارش‌های بدی نیز نبوده، اما باید کامل شود و هنوز به حداقلی که باید نرسیده است، اما به محض اینکه کامل شود، کارشناسان ما یقینا آن گزارش‌ها را هم مانند گزارش بقیه تولیدکنندگان، با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت می‌خوانند و موارد را منعکس می‌کنند، پاسخ می‌گیرند و مجوز می‌دهند.

رییس سازمان غذا و دارو در ارتباط با میزانی که قرار است از این دو پروژه واکسن پیش خرید شود گفت: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دوز از هر کدام از این دو واکسن پیش خرید شود. این پیشنهاد ما بوده و بالاخره باید تامین اعتبار آن نیز به تصویب برسد.

شانه ساز در ارتباط با مساله رو به اتمام بودن ذخایر پانسمان بیماران‌ای بی‌ که از سوی دبیر خانه ای بی اعلام شده بود گفت: ما با آقای هاشمی و دیگر مسئولان خانه‌ ای بی‌ جلسات متعددی داشتیم، و درحال پیگیری هستیم و نمی‌گذاریم کمبودی برایشان پیش بیاید. قرار شد که به ما اطلاعات بدهند، در هربخشی نگرانی از کمبود وجود داشته باشد، سریعا اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایلنا وی در پایان اضافه کرد: متاسفانه یکی از مظاهر تحریم همین رفتار زشت شرکت تولیدکننده این پانسمان بود که از ترس آمریکا به ما جنس نداد، اما از کانال‌های دیگر ما برای واردات اقدام کرده‌ایم و الان هم الحمدلله ذخایرمان خوب است و همکاری‌مان با انجمن‌ ای بی‌ بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است. هرمورد کمبودی باشد به آن رسیدگی می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.