بیماران تالاسمی سالانه ۱۰ میلیون ویال آمپول تزریقی نیاز دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یونس عرب گفت: بیماران تالاسمی سالانه ۱۰ میلیون ویال آمپول تزریقی "دفروکسامین" نیاز دارند، از این ۱۰ میلیون ویال آمپول تزریقی مورد نیاز بیماران تالاسمی از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۲ میلیون ویال تامین شده و در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران تاکید کرد: براساس نیاز سالانه ۱۰ میلیون آمپول مورد نیاز عزیزان تالاسمی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و با توجه به تامین حدود دو میلیون ویال از ابتدای امسال تا کنون با احتساب اینکه باید تقریبا نصف این مقدار تا زمان حاضر تامین می شد، نشان از کمبود در تامین این دارو برای بیماران تالاسمی است.

وی افزود: روزهای اخیر بیماران تالاسمی به دلیل کمبود داروی مورد نیاز خود در مقابل وزارت بهداشت تجمعی داشتند و تقاضای آنان این بود که دارو مورد نیازشان که بسیار حیاتی است، چه از نوع داروی داخلی یا خارجی تامین شود و آنها با کمبود دارو مواجه نباشند، اگر از سوی مسولان وزارت بهداشت اعلام می شود که دارو تولید داخلی به وفور وجود دارد، تقاضای ما این است که به ما بگویند این دارو کجاست که این عزیزان برای تامین دارو به اشکال برخورد نکنند.

عرب گفت: در حال حاضر هیچکدام از داروخانه هایی که در تهران داروهای بیماران خاص را توزیع می کنند دارو مورد نیاز بیماران تالاسمی را ندارند و این وضعیت مربوط به تهران است و در شهرستان ها تامین دارو از این هم سخت تر است، خواسته منطقی انجمن تالاسمی ایران نشات گرفته از همه استدلال های علمی شرایط فیزیکی و جسمی حاصل بیماران است و تقاضای اقدام فوری نسبت به مسائل مربوط به درمان آن عزیزان  را داریم.

به گزارش ایرنا حیدر محمدی پیش از این مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته بود: داروی بیماران تالاسمی به وفور در دو نوع تزریقی و خوراکی در کشور موجود است اما اینکه از نوع وارداتی آن حمایت کنیم خواسته غیرمنطقی است.

وی درخصوص نارضایتی بیماران تالاسمی مبنی بر نبود داروی "جیدنیو و دسفرال" در کشور اظهار کرد: با اعضای انجمن تالاسمی بارها در این خصوص صحبت شده اما به رغم توضیحاتی که ارائه می شود متاسفانه اعتراضات همچنان ادامه دارد که دلیل آن هم مشخص نیست، داروی دفرازیروکس "فرم خوراکی" و دفروکسامین "فرم تزریقی" در کشور تولید می شود. ضمن اینکه در حال حاضر شرکت تولید کننده دسفرال هم اعلام کرده تولید این دارو در دنیا متوقف شده و فقط برای ایران این دارو را تولید می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.