امیدواریم واکسن روتاویروس تا پایان ۱۴۰۱ تولید و وارد بازار شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فریدون مهبودی امروز در مراسم رونمایی از داروی دانش بنیان بیوتکنولوژی پرکینرا گفت: ما اعتقاد داریم گروه بالینی در کنار گروه علوم پایه تفکرات تولید داروی نو ترکیب را به نتیجه رساندند و  ما از نظر کیفیت هیچ چیزی کمتر از نمونه‌های خارجی نداریم و سختگیری‌های رگولاتوری کشور موجب شده که در حوزه بیوتکنولوژی شکایتی را شاهد نباشیم.

عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی کشور با انتقاد از اینکه ما به التماس کردن عادت کرده‌ایم گفت: اما اکنون این رویه تغییر کرده است، چرا که معاونت علمی پیگیر  وضعیت شرکت‌های دانش بنیان است، به گونه‌ای که با ما تماس گرفتند و از ما خواستند از محصول گرایی به شرکت گرایی سوق پیدا کنیم. این گونه دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای ما بی سابقه بود.
 
وی از در دستور کار قرار گرفتن تولید ۴٠ تا ۵٠ داروی بیوتکنولوژی خبر داد و افزود: در این زمینه مقرر شد که این داروها تولید شوند و امروز شاهد رونمایی یکی از این داروها هستیم، باتوجه به روند مهاجرت نخبگان حوزه بیوتکنولوژی، از سوی ستاد توسعه زیست فناوری اعلام شد ۲۴۰ نفر از برگزیدگان بیوتکنولوژی با رتبه‌های زیر ۵۰ در حال مهاجرت هستند که ما با زمینه سازی برای این افراد حدود ۲۰۳ نفر از آنها در کشور و در شرکت‌های دانش بنیان این حوزه مشغول به کار شدند.  

مهبودی گفت: در نتیجه حمایت‌های صورت گرفته، این محققان موفق به تولید واکسن پاپیلوما و آنفلوآنزا شدند، پیش از این ما بر روی تولید فقط ٢١ داروی بیوتکنولوژی ایستاده بودیم، ولی اکنون این تعداد به ٢٧ داروی بیوتکنولوژی رسیده است، هم اکنون تعداد ٩٩٣ نفر در شرکت‌های بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند و ما در ١٠ سال آینده می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم، از سال ۱۳۵۰ کشور در زمینه تولید واکسن دچار توقف رشد شده بود، ولی اکنون واکسن‌های مهم در ایران تولید شده و حمایت‌های خوبی از آنها صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی کشور در پایان اضافه کرد: امیدواریم واکسن روتاویروس تا پایان ۱۴۰۱ تولید و وارد بازار شود، ما در بیوتکنولوژی صنعت داریم و روند توسعه آن در ۴ سال آینده این امیدواری را ایجاد کرده است که این حوزه در درآمد ناخالص ملی سهمی را به خود اختصاص دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.