مشکلات دستیاران در حال بررسی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات معیشتی دستیاران ضمن تقدیر از دستیاران که علیرغم وجود مشکلات، همواره و به‌ویژه در زمان شیوع کرونا از جان و زندگی خویش مایه گذاشتند و تمام قد، پای‌کار ایستادند گفت: بار اصلی بهداشت و درمان کشور بر شانه شما است، مشکلات این دانشجویان اعم از مسائل خوابگاهی، خانه سازمانی، حقوق پایین و ... در چند جلسه ای که با دستیاران داشتیم، بررسی شده و انشاالله به زودی دستاوردهای آن نمایان خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی مانند افزایش حقوق پایه کمک هزینه خدماتی، افزایش حقوق دستیاران به دو برابر به گونه‌ای که دستیاران در هر ماه بتوانند معادل حقوق خود از صندوق تعاون وام دریافت کنند و پس از فراغت از تحصیل به صورت اقساطی پرداخت کنند و یا ارائه ۲۰ درصدی که به کمک جراح تعلق می‌گیرد، از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و اختصاص آن به دستیارانی که دو سال آخر تحصیل را می‌گذرانند، از جمله راهکارهای موثر در این راستا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که خوشبختانه پرداخت‌های خوبی به رزیدنت‌هایی که در بخش‌ها کشیک می‌دهند، انجام شده ادامه داد: مباحثی همچون بیمه پایه، بیمه تکمیلی و ... دستیاران در حال بررسی است و در این راستا رایزنی‌های لازم با مجلس شورای اسلامی نیز انجام شده است.

در ادامه محی‌الدین بهرام محمدیان مشاور اجرایی معاون آموزشی وزیر بهداشت، ضمن تاکید بر پاسخگو بودن دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دستیاران همچون فرزندان ما هستند و ما به نمایندگی از معاونت‌های آموزشی، فرهنگی - دانشجویی و توسعه وزارت بهداشت در خدمت دستیاران هستیم تا گوش شنوایی برای شنیدن سخنان آنها باشیم و صحبت‌های آنها را به مسئولین ذیربط انتقال داده تا تدابیر اساسی اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با برشمردن مشکلات دستیاران و تقسیم آنها به سه دسته مشکلات معیشتی - رفاهی، مشکلات حین تحصیل و مشکلات پس از تحصیل افزود: مطالبات به حق باید پاسخ داده شود و قول می‌دهیم که پیگیر مطالبات باشیم و از طریق فضای مجازی معاونت، اطلاع‌رسانی‌های لازم را خواهیم کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.