سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان واقعی و اصیل کمک می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط صنعت دارو در قبل از انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن گفت: سازمان غذا و دارو به دلیل وظایف و حساسیت هایی که در این حوزه وجود دارد همواره با سختی ها مواجه بوده است، از همین رو وزیر محترم بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهمترین رکن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می داند، اگرچه سازمان غذا و دارو از بیرون آن، سیستم منسجمی به نظر نمی‌رسد و همیشه ناملایمات درمورد این سازمان بسیار زیاد بوده است، اما همین سازمان توانسته است کیفیت و سلامت فراورده های سلامت محور را تضمین کند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به عملیات روانی و موضوع اطلاع رسانی در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه در دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی به سازمان غذا و دارو نسبت داده شد. به عقیده من مملکت داری با شعر و داستان امکان پذیر نیست و همیشه باید قدردان کارگزاران و خدمتگذاران سیستم باشیم.

وی در خصوص وظایف این سازمان تصریح کرد: موضوع غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلف در آن انجام گرفته تا جایی که صنعت غذا به صنعت دارو کمک کرد. سازمان غذا و دارو سازمان رگولاتور است اما چون دیگران مسئولیت خود را در حیطه تولید و نظارت به درستی انجام ندادند، مجبور شده است در حوزه تولید نیز ورود کند، در این دوره با تمام سختی های پیشرو لاجرم هستیم موضوع آزادسازی ارز دارو را با کمترین عوارض مدیریت کنیم.

به گزارش وبدا دارایی در پایان با اشاره به تمایز میان صنایع تولیدی اصیل و غیرواقعی گفت: کمک به صنایع داخلی از محورهای اصلی است اما باید در این حوزه به تولیدکننده واقعی کمک کرده و تولید با ارزش و اصالت را تقویت کرد، آنچه در سازمان غذا و دارو برای ما مهم است "مردم" هستند، ما حامی مردم هستیم تا دغدغه‌ای نسبت به دسترسی و سلامتی فرآورده های سلامت محور نداشته باشند، امیدواریم با یکنواختی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و تلاش در این حوزه وظایف را بهتر انجام داده و به آینده ای روشن امیدوار باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.