زمان مناسبی برای بازگشایی‌های متعدد و همزمان نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود یونسیان گفت: اظهار نظر در مورد اعلام زمان دقیق آغاز یک پیک جدید به بررسی‌ها و مستندات دقیقی نیازمند است و نمیتوان بدون اظهارنظر چند متخصص، چنین خبری را تایید یا حتی تکذیب کرد. اعلام زمان رسمی آغاز یک پیک مستلزم بررسی های جزء به جزء آمار و مقایسه روند کاهشی و افزایشی تعداد مبتلایان و فوتی ها در روزهای متمادی است.

وی افزود: برخی از افراد معتقدند که با بیان زودتر از موعد زمان آغاز پیک ششم میتوان به مردم هشدار داد و آن‌ها را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ترغیب کرد. این تصور اشتباه است و نتیجه حکایت معروف چوپان دروغگو را دربر خواهد داشت. یعنی اگر متخصصانی ادعایی غیرمستند مبنی بر آغاز پیک جدید داشته باشند و پس از مدتی آن ادعا تکذیب شود، مردم جامعه اعتمادشان را از دست خواهند دا، بنابراین باید توجه داشت که به سنجیده‌ترین و مستندترین شکل ممکن رفتار شود.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما روزانه با ۱۰ هزار نفر مبتلای جدید و بیش از ۱۰۰ نفر فوتی در آمار رسمی مواجه هستیم که ممکن است این آمار به دلیل عدم داشتن تست مثبت، بیشتر هم باشد. به طور کلی این آمار چه از نظر مبتلایان و چه آمار فوتی‌ها اصلا آمار مطلوبی نیست و باید شکننده بودن این شرایط را نیز مدنظر داشت، در حال حاضر بدون در نظر گرفتن آغاز موج ششم یا امتداد موج پنجم و حتی شرایط مطلوب و البته شکننده و با آمار بالا، باید اعلام کرد آمار نشان دهنده این است که در وضعیت خوبی نیستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یونسیان در پایان گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای بازگشایی‌های متعدد و همزمان نیست و باید بررسی‌هایی صورت بگیرد تا متوجه شویم دلیل عدم تزریق واکسن کووید توسط افرادی که دسترسی به واکسن داشتند اما از دریافت واکسن امتناع کردند، چیست و پس از بررسی دلایل آن‌ها در صدد اقناع این گروه از افراد باشیم و در راستای افزایش درصد پوشش واکسیناسیون تلاش مستمر داشته باشیم تا همه افراد هر دو دوز واکسن خود را دریافت کنند، با افزایش پوشش واکسیناسیون و امتناع از بازگشایی‌ها می‌توان در برابر موج جدیدی که در هر زمانی می‌تواند رخ بدهد، مسلح و آماده باشیم و در پیک جدید مانع افزایش آمار بستری و مرگ و میر شویم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.