گزارشی مبنی بر بحران بیماری آنفلوانزا در کشور ندیده ام
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود یونسیان با اشاره به تاثیرگذاری منع تردد شبانه در کشور گفت: در شرایط کنونی هیچ مستندات علمی مبنی بر تاثیر مثبت منع تردد شبانه در کنترل بیماری کرونا در کشور مشاهده  یا گزارش نشده و به نظرم این مسئله در کاهش نرخ بیماری نقش خاصی نداشته است.

وی در خصوص وضعیت بیماری آنفلوآنزا افزود: بر اساس تجربه سال گذشته اگر افراد احتیاط‌های لازم شامل استفاده از ماسک، شستن دست، پرهیز از تماس غیر ضروری و عدم حضور در فضا‌های شلوغ و سربسته را انجام دهند نباید مشکلی در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور داشته باشیم. گزارشی مبنی بر بحران بیماری آنفلوانزا در سال جاری در کشور ندیده ام، اما به هر صورت کارشناسان هشدار‌های لازم را در خصوص رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنین پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و برگزاری تجمعات می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یونسیان، دبیر کمیته تخصصی اپیدمولوژی و پژوهش کرونا در پایان گفت: بسیاری از طرح‌ها در مقابله بابیماری کرونا و کنترل آن روی کاغذ پروژه‌های موفقی جلوه می‌دادند، اما در هنگام اجرای آن طرح‌ها باید مسائل مختلف را در نظر می‌گرفتند که بی‌توجهی به این نکات منجر به شکست نسبی این پروژه‌ها شد. برای اجرای موفق طرح کنترل هوشمند کرونا باید سامانه‌های مختلفی به یکدیگر متصل و به هم اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارند و هماهنگی‌های لازم بین نهاد‌های مختلف در کشور انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.