موجودی کشور برای واکسیناسیون دو دز افراد واجد شرایط کافی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حسین صفوی با بیان اینکه برای تامین واکسن های مورد نیاز کشور به طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده که تاکنون ۱۴۶ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده گفت: همچنین حدود ۱۲ میلیون دز هم از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز معاونت وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولید کننده و تامین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است عملا موجودی ما برای واکسیناسیون دو دز افراد واجد شرایط کافی است.

وی افزود: برای اینکه درخصوص واردات و تامین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در سطح وزارت بهداشت تشکیل می شود، سیاست های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن درصورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد و پس از آن درصورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تامین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می شود.

به گزارش ایرنا تا کنون ۵۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۱ نفر دُز اول، ۳۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۴۲ نفر دُز دوم و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دُز رسید.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ در کشور آغاز شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.