در آستانه ورود به موج ششم بیماری کرونا هستیم‌
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پرشنگ ناظمی گفت: در آستانه ورود به موج ششم هستیم و اگر ساده انگاری‌ها ادامه پیدا کند و در همه استان‌ها مدارس باز شوند در پایان آبان ماه و اوایل آذر ماه پیک ششم را خواهیم داشت و شاید بهتر باشد تصمیم گیری‌ها استانی صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت برخی گروه‌های ضد واکسن افزود: ما می‌ترسیم اگر واکسیناسیون با سرعت پیش نرود شاهد جهش جدید کرونا باشیم و اثربخشی واکسیناسیون کاهش پیدا کند و شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی‌ها باشیم و چند ماه قبل با مشکل کمبود واکسن مواجه بودیم، اما اکنون روند واکسیناسیون سرعت کندی دارد و این نگران کننده است، ما با کسانی رو به رو هستیم که خودخواسته با واکسن مخالفت می‌کنند در حالی که این افراد از دوران کودکی واکسن دریافت کرده اند و می‌تسیم که با شکست واکسیناسیون مواجه شویم و سویه جدید کرونا را داشته باشیم و تمام تلاش دانشمندان به هدر برود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: واکسیناسیون از مرگ و میر پیشگیری می‌کند و مانع از ابتلا به بیماری نمی‌شود و در بهترین حالت ٩٧ درصد ممکن است در برابر کرونا ایمن شویم و واکسیناسیون ایمنی صد درصدی ایجاد نمی‌کند و از طرفی مقاومت بدن افراد در برابر ویروس متفاوت است و تمام مطالعات نشان می‌دهد ٧۵ درصد موارد فوت به دنبال واکسیناسیون کاهش پیدا کرد و این از اثربخشی خوب واکسیناسیون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ناظمی در پایان گفت: ما در برخی از شهرها شاهد افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوت هستیم. در حال ورود به پیک ششم کرونا هستیم ولی هنوز با قله و روند افزایشی و شیب صعودی مواجه نشدیم، ممکن است با بازگشایی مدارس آن‌ هم به‌طور یکسان در تمام استان‌ها در پایان آبان ماه وارد پیک ششم خواهیم شد. نباید آزموده‌های گذشته را تکرار کنیم، واکسن باعت می‌شود نمیریم نه اینکه نگیریم، در خوشبینانه‌ترین حالت تزریق واکسن ۹۷ درصد به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.