پاندمی کووید ۱۹ اوج شکوفایی خدمات تصویربرداری پزشکی بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی، در مراسم روز جهانی رادیولوژی گفت: حوزه تصویربرداری یکی از بخش‌های پیشرو در نظام سلامت است که در زمینه خودکفایی علمی مرزهای جدید را در هم نوردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پیشرفت‌های صورت گرفته در در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: امروز به مدد همت بلند و اهتمام ستودنی رادیولوژیست‌ها و پرتونگاران در قلل بلند مهارتی و دانشی در حوزه تصویربرداری قرار داریم و شاهد ارائه خدمات مبتکرانه و نوین رادیولوژی در اقصی نقاط کشور هستیم، رادیولوژی مداخله‌ای بن مایه امسال این روز جهانی و به معنای مراقبت فعالانه بیمار است و ایران در این حوزه پیشرو است.

وی اوج شکوفایی خدمات تصویربرداری را در پاندمی کووید ۱۹ دانست و افزود: تصویربرداری از همان روزهای آغازین پاندمی نقش مهمی در تشخیص کرونا داشت و نقش راهبردی و تأثیرگذاری در عرصه تشخیص و درمان این بیماری ایفا کرد، امروزه بدون استفاده از رادیولوژی، تشخیص، درمان، ارزیابی یا پیش آگهی بیماری در حوزه کرونا غیر ممکن است و رادیولوژی یک اثر بنیادین در تشخیص و درمان یکی از بحران‌های بیولوژیک قرن ایفا می‌کند.

زالی در هم تنیدگی علوم پایه و بالینی را یکی از ویژگی‌های مهم تصویربرداری عنوان کرد و گفت: یک پرتونگار حاذق و مبرز دانش و اطلاعات عمیقی نیز در علوم پایه دارد. امروز سطح تصویربرداری از ماکرو به میکرو و حتی ماکروارگانرها رسیده و به برکت این اتفاق پیشرفت‌های زیادی در حوزه پزشکی صورت گرفته است، استفاده از هوش مصنوعی در رادیولوژی منجر به راه اندازی افق‌های جدید در مهارت‌های دانشی و تخصصی در حوزه پزشکی است.

به گزارش مهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خوداتکایی گفت: امروز در کشور در سایه تلاش و همت سخت کوشان عرصه سلامت در قله خودباوری، عزت نفس ملی و خوداتکایی هستیم. نگاه دانشجویان باید به سمت تحصیل مرجعیت علمی باشد و بی شک رادیولوژی نیز یکی از میانبرها برای رسیدن به مرجعیت علمی کشور است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.