طب سنتی کاملا با واکسیناسیون موافق است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیرحسین جمشیدی درخصوص برخی ادعاهای مطرح شده درباره مخالفت طب سنتی با واکسیناسیون در بین مردم گفت: در طول تاریخ براساس موارد پیش آمده جدید برخی مقاومت ها وجود دارد چرا که انسان یک روحیه محافظه کارانه دارد و نسبت به تغییر مقاومت می کند؛ در ارتباط با واکسیناسیون هم این موضوع تا اندازه ای قابل قبول است اما از آنجایی که با اقدام جدید کاسبی برخی به خطر می افتد آنها با سلامت دیگران بازی می کنند.

وی در خصوص رویکرد طب سنتی درخصوص واکسیناسیون افزود: شرایط طب سنتی و نقطه نظرات طب ایرانی همواره بر پایه پیشگیری بوده و واکسن هم کاملا مبتنی بر پیشگیری است، می توان گفت که طب سنتی کاملا با واکسیناسیون موافق است، مخالفت ها قابل پیش بینی است و هر شخصی می تواند در سطح جامعه بحث خود را داشته باشد، اینکه این مباحث در رسانه ملی که مردم به آن اعتماد دارند، مطرح شود، اعتبار رسانه را خدشه دار می کند. ما با مخالفت افراد هیچ مشکلی نداریم و شنونده اظهارات آنها هستیم.

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه همه باید پروتکل هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده است را رعایت کنیم و با عدم تزریق واکسن سلامت خود و آنهایی را که واکسن زده و در جامعه تردد می کنند را به خطر نیندازیم تصریح کرد: اینکه بخواهیم یک پسوند سنتی یا اسلامی را به مباحث اضافه کنیم و بر مبنای آن کار خود را پیش ببریم ممکن نیست.

جمشیدی ادامه داد: اگر شخصی بخواهد از پروتکل های وزارت بهداشت تخطی و از طب ایرانی و سنتی سوء استفاده کند و پشت این موارد خود را پنهان کند، برنمی تابیم و باید طبق قانون با آنها برخورد شود. در ماده یک قانون مایه کوبی عمومی مصوب سوم مهرماه سال 22، آمده که وزارت بهداری مجاز است برای پیشگیری و مبارزه با امراض همه گیر در موارد لازم مایه کوبی عمومی را اعلام کند. افرادی که خدمات آسیب رسان به سلامت را در جامعه ترویج می کنند می شود مورد پیگرد قرار داد؛ برای من جالب است که چرا در این زمینه امهال می کنیم.

به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: همچنین در قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه های ارتباط جمعی داخلی، بین المللی و فضاهای مجازی مصوب 22خرداد 97 اشاره شده که ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع که موجب گمراهی و فریب مخاطب شود به هر طریقی از جمله رسانه های داخلی، بین المللی و فضای مجازی ممنوع است، امیدواریم که شرایط از نظر تبلیغات و رسانه به گونه ای پیش رود که موجب تشدد افکار هموطنان نشود، باید از دستورالعمل های بهداشتی که وزارت بهداشت به عنوان مسئول سلامت کشور اعلام می کند، تمکین شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.