در هشت ماه اول سال بیش از ۲۱۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شده اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا مهدی زاده با اشاره به آخرین آمار اهدای خون در تهران گفت: در هشت ماه اول امسال ۲۶۷ هزار و ۶۵۶ نفر به مراکز اهدای خون سطح استان تهران مراجعه‌کرده که از این تعداد ۲۱۶ هزار و ۸۸۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: میزان مراجعه کنندگان نسبت به سال گذشته نسبت به سال گذشته ۱۳/۹۸ درصد رشد داشته است. در هشت ماه اول امسال از ۲۶۷ هزار و ۶۵۶ نفر، ۱۱۰ هزار و ۱۱۲ نفر اهدا کننده مستمر خون هستند و با مراجعه به مراکز انتقال خون سطح استان تهران اقدام به اهدای خون و مشارکت در این کار خیر کرده اند‌، بسیاری از عمل های جراحی سنگین نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران انجام  و به همین دلیل حدود ۲۵ درصد از خون و فرآورده های خونی در تهران مصرف می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: با توجه به بهبود شرایط بیماری کرونا در کشور، تعداد عمل های جراحی غیراورژانسی افزایش پیدا کرده است، بنابراین نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر از گذشته شده است و  افراد نوع دوست باید مشارکت بیشتری در این کار خیر و خداپسندانه داشته باشند، اکنون از نظر ذخایر خون کمبود نداریم و نسبت به فصل سرما شرایط خوبی داریم ولی نیاز به اهدای خون مستمر و همیشگی است و شهروندان باید اهدای خون را در برنامه زندگی خود داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.