تاکنون ۱۷ دارو به عنوان کمک کننده درمان کرونا مجوز گرفته اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نفیسه حسینی یکتا درباره منافات داشتن واکسن کرونا با طب ایرانی گفت: هر چیزی که برای کنترل بیماری مهم باشد، با طب ایرانی مغایرت ندارد. از طرفی در طب ایرانی هم بارها یک ویروس مرده را وارد بدن کرده‌اند تا مقاومت بدن در برابر آن زیاد شود. بنابراین نمی‌توان گفت که واکسن در تضاد با طب ایرانی است.

وی با اشاره به گلایه برخی از متخصصان طب سنتی از وزارت بهداشت جهت به ‌کار نگرفتن از این طب در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا افزود: این انتقاد کاملا بجاست، به همین دلیل در ترکیب جدید کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های سنتی به شکل یک ابلاغیه درمی‌آید و منتشر می‌شود تا در کنار طب رایج، گیاهان دارویی هم معرفی گردد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: از دغدغه متخصصان طب سنتی در پیشگیری از کرونا و صحبت‌هایی که مطرح شده است، اینطور به نظر رسید که آنها با واکسن مخالف هستند. در صورتی که انجمن علمی طب سنتی ایران، عدم مخالفت خود با واکسن را به صورت علنی اعلام کرد

به گزارش وبدا حسینی یکتا در پایان اضافه کرد: توزیع یک دارو نیاز به کارآزمایی بالینی دارد، تعداد زیادی کارآزمایی انجام شده است و تعدادی از داروها هم مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده‌اند. تاکنون ۱۷ دارو تحت عنوان فرآورده‌های طبیعی مجوز گرفته که برای درمان کرونا کمک‌کننده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.