سفرهای کریسمس گسترش اُمیکرون را تشدید خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آنتونی فائوچی گفت: سفرهای تعطیلات کریسمس موجب افزایش گسترش سویه اُمیکرون حتی در میان افرادی خواهد شد که به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند.

کارشناس ارشد بیماریهای عفونی ایالات متحده ادامه داد: هیچ تردیدی وجود ندارد که سویه اُمیکرون از قابلیت فزاینده ای برخوردار است که به سرعت گسترش پیدا کند و اکنون این سویه جدید کروناویروس در سراسر جهان شیوع یافته است.

کشورها در تلاش برای اعمال محدودیتهای بیشتر به منظور مهار سویه ای از کروناویروس هستند که دارای جهش های متعددی است.

در اروپا، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی هستند که محدودیتهایی را برای مسافران اعمال کرده اند و مقامات هلند نیز برای تعطیلات کریسمس محدودیت و قرنطینه در نظر گرفته اند.

همچنین دولتها در تلاش هستند تا برنامه تزریق دُز یادآور را با سرعت بیشتری اجرایی کنند چرا که به گفته محققان، تزریق دُز یادآور واکسن می تواند حدود ۸۵ درصد در برابر نوع شدید بیماری مصونیت ایجاد کند.

کارشناس ارشد بیماریهای عفونی ایالات متحده روز گذشته در اظهاراتی گفت: گسترش سویه اُمیکرون می تواند تاثیر جدی بر خدمات بهداشتی سراسر کشور داشته باشد.

به گزارش ایسنا وی از مردم درخواست کرد تا دستورالعملهای پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین بر لزوم مراجعه افراد برای تزریق واکسن و دُز یادآور تاکید کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.