حداقل نمره کارآموزی دانشجویان داروسازی تعیین شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، غلامرضا حسن زاده در هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تشریح و بازنگری برنامه‌های آموزشی مصوب‌ در شورای معین شورای عالی برنامه ریزی پرداخت و گفت: با توجه به عدم بازنگری آیین‌نامه شورای عالی برنامه‌ریزی از سال ۱۳۷۸ تاکنون، بازنگری آیین نامه مذکور با همکاری شورای معین شورای عالی برنامه ریزی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد سایر آیین نامه ها و مصوبات بررسی شوند و تغییرات لازم در آیین نامه مزبور اعمال گردند. در این جلسه بازنگری اعضای حقوقی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس درخواست دبیرخانه داروسازی، نمره حداقل ۱۴ برای همه کارآموزی ها به تصویب رسید و با توجه به عدم آموزش کامل مهارت‌ها به دلیل شرایط کرونایی و تاکید وزیر  بهداشت مبنی بر آموزش کامل که مهارت آموزی نیز جزئی از آن است و همچنین تمایل دبیرخانه ها، به دانشگاه ها مجوز برگزاری دوره های مهارت آموزی اعطا شد، برگزاری دوره های مهارتی مذکور در صورت تصویب شورای آموزشی دانشگاه، بدون نیاز به اخذ واحد و فارغ از برگزاری امتحان و درج در کارنامه و صرفاً به منظور کسب مهارت توسط دانشجو و به شرطی که در سقف سنوات تحصیلی دانشجو باشد امکان پذیر است.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تاکید کرد: برنامه‌های آموزشی مصوب در کمیته تطبیق و متناسب سازی برای دانشجویان بین الملل، هماهنگ و کشوری تلقی می شود و ضمن حفظ حقوق دانشگاه ها در انجام برخی تغییرات، دایر کردن رشته مقاطع جدید باید در کمیته تطبیق و متناسب سازی مورد بررسی قرار بگیرد و مجوز این کمیته را نیاز دارد.

در این جلسه مقرر شد کارگاه های آموزشی برای تیم‌های بازنگری برگزار شود تا ضمن آموزش مدل های بازنگری به تیم های مذکور از نظرات اساتید نیز در این راستا بهره برداری شود زیرا موضوع اصلی حوزه معاونت آموزشی در این دوره بهره وری در راستای استفاده بهینه از منابع مالی و امکانات و همچنین افزایش اثربخشی و راندمان کاری است.

در این جلسه بازنگری دوره های کارشناسی ارشد و  PhD رشته ایمنی شناسی پزشکی، کارشناسی ارشد روان پرستاری، کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی و تغییراتی در برنامه گفتاردرمانی و کوریکولوم کاردرمانی در مقطع کارشناسی نیز بررسی شد و به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، تصویب مجوز ثبت مجدد اطلاعات دانشجویان انتقالی از خارج که تا دی ماه ۹۹ دیپلم اخذ نموده اند و موفق به بارگذاری اطلاعات نشده اند است؛ این مصوبه به درخواست مرکز خدمات آموزشی تصویب شد.

مصوبات بعدی در مورد آزمون صلاحیت حرفه ای فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و افرادی که با بیمار سروکار دارند و همچنین مصوبات مورد نیاز رشته های توانبخشی بود که در صورت تایید دبیرخانه مربوطه و تصویب شورای عالی برنامه ریزی قابل اجرا خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد دانشجویان غیر ایرانی و بین المللی که با کنکور سراسری و از طریق بورسیه یا شهریه در دانشگاههای ایران پذیرفته شده اند چنانچه به دلیل ازدواج و ... تغییر تابعیت بدهند باید بر اساس نوع ورودی، شرایطی مانند دانشجویان ایرانی را احراز نمایند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.