اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم تمام واکسن های موجود مورد تایید است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کمال حیدری در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آورده است:«بر اساس مطالعات، تاییدیه سازمان غذا و دارو و با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید۱۹، واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم تمام واکسن‌های موجود در داخل کشور مورد تایید است.

واکسن اسپایکوژن برای دُز اول و دوم در گروه های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال مجوز تزریق دریافت کرده است.

تزریق این واکسن از هفته آینده در مراکز واکسیناسیون به عنوان دُز سوم انجام می‌شود.

بنابر اعلام محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزرات بهداشت تاکنون دو واکسن ایرانی پاستوکووک و اسپایکوژن مجوز تزریق برای دوز سوم را اخذ کرده اند.

هاله حامدی فر مدیرعامل شرکت تولید کننده واکسن اسپایکوژن هم از تزریق واکسن از هفته آینده در مراکز واکسیناسیون به عنوان دوز سوم تزریق خبر داد.

واکسن اسپایکوژن سومین واکسن ایرانی بود که به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شد، این واکسن با سرمایه گذاری صد درصدی بخش خصوصی و انتقال تکنولوژی ساخته شده و تولید مشترک ایران و استرالیاست.

واکسن اسپایکوژن حاوی قسمتی از ویروس کرونا "پروتئین Spike" است که باعث ایجاد ایمنی در برابر این ویروس می‌شود و در ساخت آن از خود ویروس زنده یا کشته‌ شده استفاده نشده است. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.