تولید ۳۰ میلیون دز واکسن کرونای داخلی، تاکنون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام دارایی در مراسم افتتاح کارخانه واکسن فخراوک گفت: در اینجا شاهد تولید  واکسن کرونا هستیم و دوستان به قولی که دادند، عمل کردند و در کمترین زمان ممکن با ساخت این مجموعه با فناوری بالا که البته تماما از سوی خود دانشمندان ما در مجموعه وزارت دفاع انجام شده است، بنابراین توانستند به تولید واکسن کرونا دست یابند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر مردم می‌توانند از واکسن فخرا در سطح عرضه استفاده کنند. این یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه علی‌رغم تمام تحریم‌های ظالمان، ما همچنان مصمم هستیم که همه نیازهای مردم‌مان را در حوزه کالاهای سلامت، دارو، واکسن و... تامین کنیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: تا کنون با ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونای تولید داخل از سوی شرکت‌های مختلف دارویی و دانش‌بنیان، توانستیم نیاز کشور را تامین کنیم. در آینده نزدیک این تولید به رقم بالاتری خواهد رسید، در عین حال واکسن مورد نیاز کشور برای سال آینده هم از منابع تولید داخل تامین می شود. این واکسن‌ها با پلتفرم‌های مختلف، کارایی بالا و ایمنی مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.