عبارت "طب ایرانی" در سر عنوان‌های موضوعی پزشکی وارد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آرمان زرگران با اعلام این خبر گفت: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از ۲ سال قبل تلاش خود برای افزودن طب ایرانی به سر عنوان‌های موضوعی پزشکی را آغاز و مکاتبات لازم توسط پژوهشگران این حوزه را هدایت و انجام داد و ارسال مستندات لازم را آغاز و پیگیری نمود که سرانجام این فرایند به وارد شدن عبارت طب ایرانی در این درختواره دانش پزشکی در سال ۲۰۲۲ منجر شد. 
 
وی همچنین این دستاورد را گامی مهم در راستای تثبیت طب ایرانی به عنوان شاخه ای از دانش پزشکی در بعد بین الملل دانست که از لحاظ هویتی نیز در مقابل معارضین این نام در کشورهای دیگر، گامی بزرگ در بین المللی سازی طب ایرانی و کد شدن مقالات این حوزه با کلیدواژه طب ایرانی به شمار رفته و از اهمیت ویژهای برخوردار است. 
 
مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به روند موفق و رو به جلوی اقدامات حوزه بین الملل در مورد طب ایرانی اشاره کرد و فضای بین المللی برای طب ایرانی را دارای اقبال بسیار خوبی توصیف نمود. 
 
زرگران در پایان به همکاری‌های گسترده با سازمان جهانی بهداشت و اقبال بسیاری از کشورها در همکاری‌های آموزشی و پژوهشی این حوزه اشاره کرد و گفت: لزوم عزم و اراده ملی برای بهره برداری حداکثری از ظرفیتهای طب ایرانی در راستای مرجعیت علمی کشور و ارائه بهتر خدمات درمانی و دارویی بر پایه این دانش بومی و ملی ضروری است، در فضای دولت جدید مسیر برای رفع موانع استفاده از طب ایرانی بسیار هموارتر از گذشته شده است.
 
به گزارش وبدا سر عنوان‌های موضوعی پزشکی به عنوان مرجع طبقه بندی درختی و الفبایی دانش پزشکی دارای اعتبار جهانی است و کلیه شاخه‌های دانش پزشکی در آن به صورت نمودار درختی قرار گرفته است. این مهم به عنوان ابزاری مهم برای ایجاد زبان مشترک در نمایه سازی مقالات و مستندات علمی استفاده می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.