شناسایی ۳۲ هزار نفر بیمار جدید کرونایی در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی گویا روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در محل فرمانداری شهرستان آستارا اظهار داشت:‌ سویه جدید ویروس کووید ۱۹ باعث مبتلای همه افراد ساکن در یک محیط بسته می‌شود، اما شدت بیماری و آمار مرگ‌ و میر آن بسیار  پایین است. 

وی افزود: سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌ های مزمن بسیار خطرناک است گفت: آن ‌دسته از افرادی که سه نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده ‌اند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، سویه جدید ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد کم سن و سال به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، تاکنون ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس جدید در سطح کشور شناسایی‌ شده و این رقم تا ۲ هفته دیگر افزایش پیدا می‌کند. 

رئیس مرکز بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: سن دریافت واکسن کووید ۱۹ در نوجوانان کاهش پیداکرده است و افراد ۹ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مجاز نسبت به ایمن‌ سازی خود اقدام کنند، پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان خارجی در مرز آستارا رعایت نمی شود و بیشتر آنها ماسک نمی زنند و مسئولان باید در چارچوب قانون اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

عنایت رضایی ‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز اظهار کرد:‌ نهادها و ادارات دولتی موظف هستند نسبت به توجیه، اقناع‌ سازی و همراه‌ سازی خانواده‌ ها و جامعه هدف خود اقدام کنند. 

فرید بصیری‌ مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز گفت: تاکنون ۱۸ درصد از مردم این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار بسیار ناچیز است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.