طرح موضوع کمبود دارو، کوبیدن بر طبل تشویش اذهان عمومی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی درخصوص برخی اظهارات مبنی بر تغییر آمار وزارت بهداشت درباره کمبودهای دارویی در کشور با تاکید بر اینکه این وزارتخانه هیچگاه اعلام نکرده که ۵۰۰ قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد گفت: آنچه اعلام شده بود اینکه درصورت تامین نشدن به موقع ارز ممکن است بعد از چندماه کمبودها به ۵۰۰ قلم برسد که به لطف خدا و با حمایت های دولت، بخشی از نیاز ارزی تامین شد و مشکلی به وجود نیامد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص کمبود ۱۹۰ قلم دارو در کشور اظهار کرد: موجودی این مقدار دارو کمتر از سه ماه است که عدد بدی نیست، ممکن است کمبود ۱۹۰ قلم داروی اعلامی در بازه زمانی دوهفته و یک ماه رفع شده و هیچ وقت وارد کمبود نشوند. ما موجودی داروهایی که به کمتر از یک ماه برسد را کمبود تلقی می‌کنیم که موارد مطروحه شامل این موضوع نمی شوند. موجودی ۵۲ قلم دارو کمتر از یک ماه است به این معنا که از نظر موجودی، وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: شیوع کرونا در کشور سبب شده نگاه ها بیشتر به سمت حوزه بهداشت و درمان متمرکز شود که ممکن است برخی موضوعات در این حوزه پررنگ تر جلوه داده شده و بزرگنمایی شوند. طرح موضوع کمبود دارو، کوبیدن در طبل تشویش اذهان عمومی است، در شرایطی که افراد در حوزه سلامت درگیر تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی برای بیماران هستند تا آنها آسوده خاطر باشند اقداماتی صورت می گیرد که سبب ناآرامی در کشور می شود، وضعیت فعلی دارو ۱۰۰درصد مطلوب نیست اما نسبت به سال های گذشته بدتر هم نیست؛ کمبود وجود دارد اما پایدار نگه داشته شده است.

هاشمی درخصوص ادعای مطرح شده مبنی بر فوت ۴۰۰ نفر از مبتلایان به تالاسمی به دلیل نبود دارو گفت: بارها از دوستی که در انجمن تالاسمی ادعا می کند نبود دارو و تجهیزات سبب مرگ بیماران شده، درخواست کرده ایم، سند ارائه کند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. اگر فردی در رسانه ای ادعایی دارد باید از وی مدرک درخواست شود. ادعای فوت ۴۰۰ بیمار تالاسمی به دلیل دارو ادعای سنگینی است که نیاز به اثبات دارد؛ آنها می توانند مدارک خود را ارائه هند چرا که این موضوع قابل پیگیری است.

به گزارش ایرنا سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه بارها اعلام شده است که داروهای تولید داخل بیماران تالاسمی موجود است اما واردات داروهای خارجی به دلیل تحریم ها با کندی پیش رفته و اندک است گفت: انتشار اینگونه اخبار بیش از آنکه کمک کننده باشد تنها سبب ایجاد شبهه و تشویش در ذهن مخاطب می شود، اینکه برخی منافع حزب خود را در این شرایط مطرح کنند و پای بیماران را برای پررنگ کردن مسائل حزبی خود به میان بکشند، کار درستی نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.