سرم در سراسر کشور به صورت روزانه توزیع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین شمالی گفت: درباره سرم‌های تزریقی پنج شرکت تولیدکننده داخلی با همه ظرفیت در حال تولید هستند و اکنون مقرر شده است که حتی تعطیلات عید نوروز را کار کنند و با همه توان تولید داشته باشند.

معاون برنامه ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: سرم در سراسر کشور به صورت روزانه توزیع می‌شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی به فراخور منطقه‌ای اولویت‌های توزیع را مشخص می‌کنند بنابراین ممکن است محدودیت‌هایی در خصوص برخی مراکز ایجاد کرده باشند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو هم اکنون هیچ برنامه توزیعی برای سرم‌های تزریقی اعمال نکرده است، میزان مصرف سرم در شرایط عادی در کشور ماهانه بین حداکثر ۸ تا ۱۰ میلیون واحد است اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این ظرفیت را با کمک تولیدکننده‌ها به ۱۲ تا ۱۴ میلیون واحد در ماه رسانده‌ایم.

به گزارش ایسنا شمالی در پایان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم با ادامه این روند و کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر همکاران وزارت بهداشت با کنترل مصرف بی رویه اقلام دارویی و تجویز منطقی دارو و سرم‌های تزریقی در آینده مشکلی برای تأمین سرم نداشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.