انتقال واکسن کرونای ساخت ایران به کشورهای درخواست‌کننده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند در حاشیه اجلاس رهبران جمعیت‌های ملی منطقه منا با احمد سلیم المنظری در شهر قاهره مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در ایران برای ساخت و تولید واکسن کرونا گفت: هلال‌احمر آمادگی دارد با هماهنگی دولت و وزارت بهداشت، واکسن ساخت ایران را در اختیار کشورهایی که به این واکسن نیاز دارند، قرار دهد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص این جمعیت به عنوان معین دولت و در کمک به وزارت بهداشت در زمینه بیماری کرونا افزود: در پیک پنجم کرونا در ابران که موج همه‌گیری شدیدتر بود، بخشی از تمرکز جمعیت هلال‌احمر بر شناسایی و بیماریابی و همچنین قرنطینه و کنترل مرزهای ورودی به کشور بوده است. بیماران نیازمندی که از بیمارستان مرخص می‌شدند نیز وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود همچون کپسول اکسیژن را از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دریافت می‌کردند.

کولیوند در ادامه بر آمادگی جمعیت هلال‌احمر ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع کرونا، مهاجران و ...تاکید کرد.

احمد سلیم المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی هم با اشاره به دیداری که از مرکز مانیتورینگ سازمان اورژانس کشور ایران داشته، ابراز امیدواری کرد که این تجارب به کشورهای نیازمند منتقل شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با توجه به گذراندن مراحل پایانی تاییدیه واکسن کووبرکت از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: در صورت اخذ تائیدیه نهایی واکسن تولید ایران، این سازمان می‌تواند مراحل انتقال آن را به کشورهایی که به واکسن نیاز دارند، انجام دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.