ترددهای نوروزی در چه شرایطی مجاز خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن فرهادی گفت: از ۲۱ آذر ۱۴۰۰ طرح مدیریت هوشمند، اجرایی و عملیاتی شد. این طرح ابتدا بر پایه سامانه‌ای و الکترونیک قرار بود اجرا شود که در ابتدا تحت عنوان سامانه "امید" بود که بعداً به "ایران من" تغییر نام داد و به تدریج بستر الکترونیک در این سامانه فراهم می‌شود.

وی افزود: در طرح هوشمند، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر ۲ پایه اساسی برنامه ریزی شده است. نخست، واکسیناسیون و دوم، بیمار نبودن فرد است، واکسیناسیون کامل، یعنی اینکه ۳ دوز واکسن را زده باشیم، برای کسانی که ۲ دوز زده اند و هنوز ۳ ماه نشده باشد، برای وزارت بهداشت قابل قبول است، ترددهای نوروزی با توجه به سامانه ایران من شکل می‌گیرد و استعلام انجام می‌شود و بلیت برای سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در رابطه با سفرهای نوروزی با خودروی شخصی نیز گفت: اگر پلاک خودرو مجاز باشد، کد ملی با صاحب پلاک کنترل می‌شود در دوربین‌های پلیس راهور و هیچ جریمه ای هم تعلق نخواهد گرفت، در خصوص افرادی که مالک خودرو نیستند و قصد سفر دارند نیز کنترل‌های فیزیکی سرنشینان خودرو در مبادی ورودی شهرها در دستور کار پلیس راهور است، واقعیت این است که بهترین اجرا کنندگان قانون و محدودیت‌ها را اعمال کنند، خود مردم هستند.

فرهادی در پایان اضافه کرد: شرایط بیماری متناسب با وضعیت کنونی است و امیدواریم در روزهای سفر، شرایط پیک ششم تغییر نکند، در هفته‌ای که گذشت میانگین رعایت پروتکل‌ها حدود ۵۸ درصد بود و بر همین ا ساس، ۱۲۰۰ واحد صنفی پلمب شدند، تهویه باشگاه‌های ورزشی و رعایت فاصله گذاری در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی دچار مشکل هستند.

به گزارش مهر در پایان محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در خصوص اینکه آیا صدور کارت واکسن‌های جعلی برای کسانی که واکسن نمی‌زنند را تأیید می‌کنید یا خیر گفت: من تا آنجایی که در جریان هستم، این موضوع را نه تأیید می‌کنم نه تکذیب، این موضوعی است که مقامات انتظامی و امنیتی دنبال می‌کنند، با کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند باید به شدت برخورد شود، آنچه مسلم است، در سویه اومیکرون سنین پایین‌تر بیشتر مبتلا شده‌اند و نباید جان بچه‌های خودمان را به خطر بیاندازیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.