مرگ و میر کرونایی در ۱۹ استان افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در گزارشی منتشر کرد: بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا طی هفته اول اسفند ماه ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۱۰۶ همه‌گیری کرونا در کشور نشان می‌دهد که تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور در هفته اخیر ۷۵ هزار و ۸۰۸ نفر، تعداد بستری‌های جدید ۱۴ هزار و ۵۹  نفر و تعداد موارد فوت شده جدید در هفته اخیر یکهزار و ۵۶۳ نفر بوده است.

در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده جدید چهار هزار و ۶۴۵ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۲ هزار و ۲۳۷ و تعداد فوتی‌ها طی هفته اخیر ۲۱۸ نفر بوده است.

‌همچنین در استان تهران در هفته اخیر موارد بستری افزایش و فوت استان افزایش بارز داشته  و بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ۱۵۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷هزار و ۵۹۳نفر رسید.

در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

به گفته حمید رضا جماعتی دبیر علمی کمیته مقابله با کرونا، آمار ایران و جهان نشان می‌دهد ابتلای کودکان به کرونا در پیک امیکرون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به دلتا بیشتر است. هم اکنون در ایران حدود ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در پیک ششم کودکان هستند. در برخی کشورها مثل آمریکا تا حدود ۳۵ درصد مبتلایان به کرونا در سویه جدید کودکان هستند و این سویه کرونا بر خلاف سویه‌های قبلی علاوه بر افراد بزرگسال در نوجوانان و اطفال هم سرایت بالایی دارد. البته علاوه بر واکسیناسیون کمتر کودکان، خاصیت خود سویه امیکرون به این شکل است که ترشح آنزیمی در بزرگسالان مانع ورود آن به سلولهای دستگاه تنفسی می‌شود و این آنزیم بلوکه کننده در کودکان وجود ندارد.

اکنون با اوج گرفتن پیک ششم در آخرین ماه از دومین سال پاندمی کرونا در ایران و همزمان با افزایش ترددها و مسافرت‌های پایان سال و نوروز، جامعه بار دیگر با خیز بلند کرونا مواجه شده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.