تصویب منابعی از سوی مجلس برای تحقق نسخه نویسی الکترونیکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز "سه شنبه" و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۷ و بند الحاقی ۹ در تبصره ۱۷ لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۷ در تبصره ۱۷، در اجرای نسخه نویسی الکترونیک و به منظور فراهم نمودن بخشی از زیرساخت های لازم از قبیل پایش، کنترل اصالت امضای الکترونیک اعضای نظام پزشکی کشور و تهیه و تأمین نرم افزار کارت ریدر، توکن و اپلیکیشن و هزینه های نظارت فنی و اجرائی، سازمان های بیمه گر پایه از محل اعتبارات خود به شرح زیر هزینه نمایند:

1_ مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد ریال سازمان تأمین اجتماعی
2_ مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد ریال به سازمان بیمه سلامت ایران
3_ مبلغ یکصد میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح
در این راستا معادل مبالغ مذکور توسط سازمان نظام پزشکی کشور برای تحقق اهداف مذکور تأمین می گردد.

بر اساس بند الحاقی ۹ در تبصره ۱۷، در اجرای بند "۱" ماده "۳۸" قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد "۱ درصد" ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت هم زمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می گردد. خزانه داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی در هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز کند. همچنین سهم سلامت از منابع هدفمندی "ده درصد "۱۰درصد" کل منابع هدفمندسازی یارانه ها" باید به صورت کامل و صددرصد "۱۰۰ درصد" به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.