میزان شکایت از جامعه پزشکی کاهش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا خردمند گفت: در سال ۱۳۹۹ میزان شکایات انتظامی در سازمان نظام پزشکی نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده بود که علت آن هم گسترش بیماری کرونا بوده که بیماران بابت اعمال الکتیو و غیر اورژانس کمتر به پزشکان مراجعه می‌کردند و بنابراین شکایات انتظامی ما در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش ۵۰ داشته است.

وی افزود: در هیات بدوی ما ۳۵۸۲ مورد پرونده مورد بررسی قرار گرفته که ۴۴ درصد آن در پاسخ به مراجع قضایی و ۵۶ درصدش انتظامی بوده است. در هیات تجدید نظر هم به همین ترتیب بوده یعنی ۵۵ درصد کارشناسی قضایی و ۴۵ درصدش انتظامی بوده است. همچنین در هیات عالی بیش از ۶۰۰ پرونده را مورد رسیدگی قرار دادیم و در سال جاری هم آمارمان در حال نهایی شدن است، یکی از مباحث مهم برخورد با مداخله‌گران غیر پزشکی که در امور پزشکی مداخله می‌کنند، بود که از طرف قوه قضاییه و با همکاری نظام پزشکی با این افراد به صورت جدی برخورد می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: طبق آمارهای بین‌المللی رشته‌های زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی از شکایت بیشتری برخوردارند در ایران هم همینطور است. همچنین شکایات دندان پزشکی هم در ایران افزایش یافته اما به طور کلی اقدامات ترمیمی و زیبایی در ایران در کنار رشته هایی که گفتم در صدر قرار می‌گیرد و افزایش قابل توجهی در این نوع شکایات داریم.

در ادامه اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در خصوص مالیات پزشکان مناطق محروم گفت: پیگیری‌هایی در زمینه بحث مالیات با مجلس انجام دادیم. در بحث تسهیلات قرار شد کسانی که در مناطق محروم و کم برخوردار خدمت می‌کنند، تسهیلات بدون ضامن در اختیارشان قرار گیرد. درخواستمان از رییس مجلس شورای اسلامی این است که شرایطی را پیش برند تا ما تسهیلات خاص برای نیروهای طرحی در مناطق محروم داشته باشیم و یکی از درخواست‌ها هم این بود که معافیت مالیاتی برایشان لحاظ شود که تصویب شد و قانون شد.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در این قانون که مصوبه مجلس شده است، برای کسانیکه پزشک عمومی، متخصص یا فوق تخصص در مناطق کم برخوردار، صعب العبور و محروم خدمت می کنند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان دریافتی‌شان در سال مالیات‌شان صفر می‌شود و اگر مازاد آن داشته باشند، باتوجه به آن افزایش مالیات برایشان لحاظ می‌شود. برای پزشکانی که هیات علمی و تمام وقت‌ درمانی هستند هم حداکثر سقف مالیاتی ۱۰ درصد مصوب شده است، در زمینه تسهیلات و مسکن هم رایزنی هایی با وزیر راه و شهرسازی انجام شده تا تسهیلات مناسب در اختیار پزشکان مناطق محروم گذاشته شود تا بتوانند صاحب مسکن شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.