در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور شکننده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آمیتیس رمضانی گفت: وضعیت در حال حاضر در کشور شکننده است و با وجود آنکه آمار شهرهای آبی افزایش داشته و هر روز از آمار شهرهای قرمز کاسته می‌شود اما نباید شرایط عادی‌انگاری شود و به گمان اینکه شرایط به حالت عادی برگشته است دوباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراموش شود، آمارها نشان می‌دهد که اُمیکرون در کشور به شدت در حال کاهش است و هم میزان بستری‌ها کم شده، هم به لطف خدا آمار مرگ و میر نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده است. درست است که حتی یک مرگ هم بر اثر کرونا زیاد است اما ما روزهای سختی را با آمار بالای مرگ و میر سپری کردیم و در حاضر کم شدن این عددها ما را به نزولی بودن این روند امیدوار می‌کند.

وی افزود: تعطیلات عید می‌تواند دوباره ما را به شرایط سخت برگرداند و آن هم در صورتی رخ خواهد داد که در سفرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، افزایش سرعت واکسیناسیون در کاهش مدت زمان اوج اُمیکرون تاثیر اساسی داشته است، در 6 ماهه دوم سال ساخت و در کنار آن واردات واکسیناسیون شدت گرفت و این سبب شد که بیش از 70 درصد مردم دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده باشند که اُمیکرون به کشور وارد شد. همین باعث شد که مردمی که از ورود اُمیکرون نگران بودند دوز سوم واکسن را نیز تزریق کنند و همین باعث شد که مقاومت مردم در برابر این سویه بالا باشد.

به گزارش سلامت نیوز متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پایان اضافه کرد: در کل اُمیکرون اثرات بیماری‌اش نسبت به سویه‌های قبلی بسیار کمتر بوده است  و ما در این سویه درگیری ریه کمتری داشته‌ایم که این به کاهش میزان مرگ و میر بسیار کمک کرد.مدیر بخش تحقیقات انستیتو پاستور به این نکته اشاره می‌کند که در تعطیلات عید نباید عادی‌انگاری شود و با رعایت پروتکل‌ها همه باید با هم تلاش کنند که تلفات اُمیکرون را به کف برسانند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.