شدت خطر ابتلا به اُمیکرون همچنان بالاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا ناجی در خصوص آخرین فعالیت‌های کرونا در کشور گفت: ما امروز در دوران اُفت فعالیت اُمیکرون در جامعه هستیم، تعداد موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته اما این دلیلی برای عبور از رفع خطر نیست، باید در تمامی رفت و آمدها، دید و بازدیدها و ... ایام نوروز، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که مردم کشورمان باید نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا مبادرت کنند، باید میزان تزریق کنندگان واکسن در کشور به حداقل ۷۰ درصد جامعه برسد، نیاز است میزان استقبال مردم نسبت به تزریق واکسن افزایش یابد و از سویی دیگر افرادی که  دزهای اول و دوم واکسن را تزریق نکرده اند، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر لزوم واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان خاطرنشان کرد: تزریق واکسن برای این دسته از جامعه نیز ضروری است چرا که پس از تعطیلات نوروز،  مدارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس ناجی در پایان نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز هشدار داد و گفت: هر چه تجمعات در اماکن سربسته و محیط‌های کوچک برپا شود امکان فرصت دادن به کرونا برای فعالیت بیشتر است. از این رو باید بگویم رفتارهای ما کاملاً بر کرونا تأثیر گذار است، اگر به درستی پروتکل‌های بهداشتی  رعایت نشود می تواند خطرناک باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.