مجوزهای صادراتی سازمان غذا و دارو رشد ۳۰ درصدی داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا اینانلو گفت: با فعال شدن شورای سیاستگذاری صادرات در سازمان غذا و دارو صدور مجوزهای صادراتی رشدی معادل ۳۰ درصد داشته است.
 
در نشست سه جانبه "ارزیابی فرصتها در راه توسعه صادرات دانش بنیان" در دفتر امور بین الملل وزارت بهداشت افزود: پیش بینی نیازها در سامانه‌های این سازمان دقیق‌تر شده و به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید اعلام می‌شود. 
 
اینانلو ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان ابتدا باید بتوانند داروهای داخل فهرست رسمی موجود داروها را تولید کنند تا بتوانند در مرحله بعد صادرات انجام دهند. هرچند منع قانونی برای اجازه صادرات داروهایی که در فهرست نیستند وجود ندارد.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان گفت: همه باید کمک کنند داروهای تولید ایران به کشورهای هدفِ صادرات رسوخ کند که این باعث می شود دارو جای خود را در سبد صادراتی و آن کشور باز کند.
 
به گزارش وبدا این نشست سه جانبه بین مدیران مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفتر امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.