کاهش پرداختی از جیب بیماران با تخصیص ارز دارو به بیمه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا اینانلو گفت: مطالبات مراکز و موسسات درمانی مانند داروخانه‌ها از بیمه‌ها با حذف ارز و افزایش قیمت دارو دغدغه‌ای جدی است. ما مکاتبات لازم برای شروع طرح انتقال ارز دارو به بیمه‌ها را انجام داده ایم.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: باید عمق بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها و مراکز درمانی کاهش پیدا کند تا بتوان زنجیره تامین دارو را به خوبی مدیریت کرد، تلاش می‌کنیم تا شرایط انتقال منابع ارزی به بیمه ها فراهم شود و به اجرای این طرح خوش بین هستیم.

مجلس مصوب کرده است تا در صورتی که دولت قصد حذف کالایی را از سبد ارز ترجیحی داشته باشد، ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کنندگان را برای کالا‌های اساسی با کالابرگ الکترونیکی انجام دهد.

نمایندگان مجلس مصوب کرده اند برای امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و با راه‌های جایگزین مطمئن به حذف ارز ترجیحی این کالا‌ها اقدام شود به طوری که افراد بتوانند این کالا‌ها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار ورود ریاست جمهوری به موضوع ارز دارو شد و گفت: رئیس جمهور دستور فوری دهد تا کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت تشکیل شده و قبل از این که بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم احساس شود، تدبیر درستی اتفاق بیفتد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.