موج جدید کرونا با افزایش بیماران سرپایی همراه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی درباره نکاتی که باید برای تزریق واکسن کرونا در ماه مبارک رمضضان رعایت شود گفت: تزریق واکسن هیچ ممنوعیتی در این ماه ندارد. نکته مهم این است که تزریق واکسن می تواند با عوارضی همچون تب خفیف و بدن‌دردهای مختصر همراه باشد و در اغلب افراد هم بدون عارضه است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ادامه داد: افرادی که قصد تزریق واکسن دارند بهتر است پس از افطار واکسن کرونا را در مراکز شبانه روزی تزریق کنند. قبل از سحر روزی که قصد تزریق واکسن دارند استامینوفن بخورند تا عوارض کمتری داشته باشند و مصرف آب و مایعات و نوشیدنی‌ها در سحر کمک می‌کند تا عارضه واکسن کمتر شود ضمن اینکه نباید در روزی که می‌خواهند واکسن بزنند فعالیت شدید داشته باشند.

وی از افزایش تعداد مبتلایان جدید کرونایی از دهه دوم فروردین خبر داد و افزود: تعداد بیماران سرپایی که به کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند افزایش پیدا کرده اما منجر به افزایش بستری‌ها نشده است. اگرچه در روزهای دهم و یازدهم فروردین تعداد فوتی‌های تهران تک رقمی شد اما این تعداد همچنان بین ۱۲ تا ۱۷ نفر نوسان دارد. پیش‌بینی می‌کنیم موجی از مبتلایان سرپایی در دو هفته آینده داشته باشیم.

توکلی در خصوص موج احتمالی جدید کرونا در روزهای آینده گفت: اگر هم موجی وجود داشته باشد در حد بیماران سرپایی است. اما با توجه به بازگشایی مدارس، دانش آموزان بیمار نباید به مدرسه بروند و معلمان باید دقت کنند اگر دانش آموزی تب، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه دارد را به منزل بفرستند. موج جدید که مختصری هم ایجاد شده با افزایش بیماران سرپایی همراه است، خوشبختانه هوا هم دیگر سرد نیست و تهویه نسبت به فصول سرد راحت تر است. همچنان زدن ماسک توصیه می‌شود و افراد علامتدار نباید در اماکن عمومی حضور یابند تا ان شاء الله در ماه آینده با مشکلی روبرو نشویم.

به گزارش فارس معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پایان در خصوص سویه های جدید کرونا در کشورهای چین و انگلیس گفت: سویه های جدید ، فرم های ضعیف ویروس کرونا هستند. این سویه ها در حد اُمیکرون و حتی ضعیف تر از آن هستند. قرنطینه این کشورها به دلیل جلوگیری از افزایش تعداد بیماران سرپایی انجام شده است. این سویه ها هنوز به کشور ما وارد نشده اند، روزه‌داری برای افرادی که مبتلا به نوع خفیف بیماری کرونا شده اند هیچ ممنوعیتی ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.