دود بسته ماندن فهرست دارویی کشور به چشم بیماران می‌رود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید علی فاطمی با اشاره به بسته بودن فهرست دارویی کشور در دوره قبلی مدیریت سازمان غذا و دارو گفت: این موضوع باعث شد اقلام دارویی این فهرست دچار کمبود شود و در نتیجه این وضعیت به قاچاق دارو دامن زد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این سوال که آیا لازم است همه داروهایی که در دنیا تولید می‌شود در فهرست دارویی کشور وارد شود یا خیر گفت: ضرورتی ندارد همه داروهایی که در دنیا تولید می‌شود، وارد فهرست دارویی کشور شود. این اقدام، بار مالی زیادی به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند.

وی مسائل اقتصادی را در باز شدن فهرست دارویی کشور دخیل دانست و اضافه کرد: تعداد زیادی از مردم و بیماران توان خرید داروهای گران قیمت را ندارند و از همین رو، کمیته تدوین فهرست دارویی ایران، ضرورتی نمی‌بیند همه داروهایی که در دنیا تولید می‌شود، وارد فهرست دارویی کشور شود.

فاطمی در واکنش به وضعیت آن دسته از بیماران خاص و صعب‌العلاج که نیازمند داروهایی هستند که در فهرست دارویی کشور نیست گفت: دسترسی این بیماران به داروهای خارج از فهرست دارویی کشور، از طریق تهیه داروهای تک نسخه‌ای پیش بینی شده که این مهم نیز بر عهده جمعیت هلال احمر است، البته دسترسی به داروهای تک نسخه‌ای، هزینه زیادی برای بیماران دارد. لذا، این وظیفه سازمان غذا و دارو است که بسنجد داروهای تک نسخه‌ای وارد فهرست دارویی کشور شود که هزینه بیماران برای این دسته از بیماران کاهش یابد.

به گزارش مهر نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان تاکید کرد: دود بسته ماندن فهرست دارویی کشور به چشم بیماران می‌رود، زیرا همه مردم توانایی تهیه داروهای گران قیمت را ندارند و این مطالبه‌ای است که نهادهای مردم نهاد و انجمن‌های علمی پزشکی، باید از سازمان غذا و دارو پیگیر باشند و فشار بیاورند که داروهایی که اعضای این انجمن‌ها استفاده می‌کنند، وارد فهرست دارویی کشور شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.