سازمان برنامه و بودجه در بسیاری موارد علیه نظام سلامت موضع می گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه محمد بیگی در جریان بررسی سوال نماینده آبادان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای گفت: مردم در عرصه سلامت واقعاً مظلوم هستند و در این حوزه با شاخص‌های بین‌المللی فاصله داریم. همچنین با کمبودهایی در سرانه پزشک مواجهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه بعد از ۲ دهه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با افزایش پذیرش تعداد پزشکی موافقت کردند، خواهش من این است که دولت و مجلس در زمینه‌های دیگر نیز حقوق مدافعان سلامت را ایفای کنند.

وی با تاکید لزوم توجه به حقوق مردم مناطق محروم و حقوق پزشکان افزود: در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، استخدام نیروی انسانی، پرداخت معوقات نظام سلامت و استفاده از ظرفیت ۴۰ هزار پزشکی که در حال حاضر طبابت نمی کنند کار زیادی نکرده‌ایم. دولت باید از وزارت بهداشت حمایت کند نه اینکه سازمان برنامه در بسیاری از موارد بودجه علیه نظام سلامت موضع بگیرد و دست وزارت بهداشت و مجلس را از پرداخت معوقات پرستاران و تعیین تعرفه پرستاری و همچنین کاهش هزینه مردم خالی نماید.

به گزارش ایسنا محمدبیگی در پایان با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: درباره موضوع حذف ارز ترجیحی دولت ابتدا باید زیرساخت های این اقدام را فراهم کند، سپس ارز ترجیحی در حوزه دارو را حذف نماید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.