ارز ترجیحی حذف نشود تا خللی در تامین دارو برای بیماران به وجود نیاید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یحیی ابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز "دوشنبه" مجلس شورای اسلامی خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: همان طور که می دانید دارو کالایی استراتژیک و حساس است و نباید خللی در تامین آن برای بیماران ایجاد شود.  در ۶ ماهه گذشته روند تامین ارز به کندی صورت گرفته و بانک مرکزی تعهدات خود را در این زمینه به درستی انجام نداده است.

وی افزود: در حالی که سازمان غذا و دارو درخواست اختصاص یک میلیارد دلار برای سه ماهه سال ۱۴۰۱ کرده است، اما بانک مرکزی به جای تسهیل و افزایش هماهنگی ها از نیمه بهمن ماه سال گذشته از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده است که این امر باعث بروز مشکلات عمده ای در حوزه دارو و واردات آن شده است که نتیجه این تصمیمات غلط کمبود دارو و افزایش قیمت آن برای بیماران شده است. لذا از حضرتعالی می خواهم در اسرع وقت دستورات ویژه ای برای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صادر نمایید تا نسبت به تامین ارز کافی در زمان مقرر برای تامین دارو اقدام شود.  

به گزارش ایسنا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خطاب به وزیر بهداشت در خصوص تامین امنیت شغلی کادر سلامت با توجه به فروکش کردن کرونا تذکر داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.