جامعه پزشکی و بیماران از تعرفه‌های پزشکی ناراضی‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بابک شکارچی با اشاره به این که کلیات میزان رشد تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ پس از یک ماه و اندی تاخیر اعلام شد؛ بیان کرد: هرچند که جزئیات این افزایش در بخش‌های مختلف خدمات پزشکی هنوز مشخص نیست، اما این نگرانی را ایجاد کرده است که با وجود تورم افسار گسیخته و عدم پوشش کافی بیمه ها برای خدمات دارویی و درمانی بیماران باز هم شاهد سناریوی تکرای تقابل بیمار و پزشک باشیم.

وی افزود: شورای عالی بیمه سلامت، در راستای تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، رشد ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی را مصوب نمود که مورد تایید سازمان نظام پزشکی نبود و با توجه به این که تناسبی با بهای تمام شده خدمات و افزایش قیمت ها نداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی از امضای این مصوبه خودداری نمود.

وی با اشاره به کارهای کارشناسی انجام شده از سوی نظام پزشکی و استخراج بهای تمام شده خدمات به منظور مبنا قرار گرفتن تعیین تعرفه های سال 1401 ادامه داد: جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته از مردم نمی داند و به تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود اشراف دارد و خود نیز برای گذران زندگی با معضلات ناشی از تورم موجود و تحریم های ظالمانه مواجه است ؛ انتشار جدول بهای تمام شده خدمات به منظور اثبات تفاوت فاحش تعرفه ها با قیمت های واقعی خدمات و جهت آگاهی عموم مردم از اعداد و ارقام واقعی خدمات بهداشتی و درمانی بود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: هر چند که هنوز جدول تعرفه ها به تفکیک خدمات اعلام نشده اما رشد 24 درصدی خود گویای همه چیز است ضمن این که در  تعیین تعرفه‌های پزشکی باید وضعیت اقتصادی و تورم موجود در جامعه را هم برای جامعه پزشکی و هم مردم در نظرگرفت.

شکارچی گفت: متاسفانه صنعت بیمه در کشور ما نسبت به تعهدات خود عقب بوده و نیازمند تقویت و توجه ویژه است زیرا با افزایش پوشش خدمات میزان پرداخت از جیب بیماران کاهش یافته و رشد واقعی تعرفه ها موجب نارضایتی مردم نخواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان های بیمه گر به عنوان خریداران خدمت خود تعیین کننده قیمت ها بوده و تا کنون گامی در جهت رضایتمندی جامعه پزشکی و بیماران انجام نداده اند و این درحالی است که منافع پزشک و بیمار از یکدیگر جدا نبوده و هر نوع نارضایتی منجر به کاهش کیفیت خدمات و در نهایت آسیب به بیماران خواهد شد.

وی یاد آور شد: جامعه پزشکی همواره با خلوص نیت و با توجه به تعهدات حرفه ای خود نسبت به ارائه خدمات درمانی به بیماران از هیچ کوششی دریغ نکرده است اما نادیده گرفتن حق و حقوق آنان با توجه به سختی کار و سایر مشکلات موجود نوعی بی مهری به این جامعه خدوم محسوب می شود که صرفا اعتماد بین بیمار و پزشک را از بین می برد و آنان را در اذهان عمومی زیاده خواه جلوه می دهد. نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.