بررسی رایگان توان باروری افراد از سوی مرکز درمان ناباروری ابن سینا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی صادقی تبار درباره خدمات مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا در هفته ملی جمعیت گفت: این مرکز علاوه بر خدمات درمانی که به طور متعارف برای همه زوجین در ایام سال انجام می‌دهد، به امور فرهنگی برای افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم هم توجه می‌کند؛ به عبارتی برگزاری نشست‌های خبری، همایش‌های علمی و برنامه‌های آموزشی ویژه عامه مردم از اهداف ویژه ما در این هفته است.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا ادامه داد: در راستای هدف افزایش آگاهی مردم حدودا شش سال است که از شبکه ۴ سیما برنامه‌ای تحت عنوان پایان ناباروری را هر هفته شنبه‌ها ساعت ۱۹ اجرا می‌کنیم. در این برنامه که متعلق به پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا است هر هفته یک حوزه از درمان ناباروری را توضیح می‌دهیم.

وی افزود در هفته جمعیت در راستای حمایت از زوجین نابارور قرار گذاشتیم برای ترغیب زوجینی که تاکنون باروری خود را بررسی نکردند، طرحی بگذاریم که بیایند و توان باروری خود را بررسی کنند. هزینه این بررسی‌های اولیه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که این مبلغ به مناسبت این هفته رایگان شده است. در واقع از زوجین برای بررسی اولیه مبلغی دریافت نمی‌شود و هزینه‌ای که باید برای متخصصین پرداخت شود از سوی مرکز پرداخت خواهد شد. این خدمات رایگان شامل ویزیت فلوشیپ زنان، ویزیت متخصص اورولوژی، نمونه‌گیری تست پاپ اسمیر برای غربالگری وضعیت سرویکس بانوان و آزمایش اسپرموگرام با آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است.

صادقی‌تبار گفت: نکته قابل توجه این است که چون استقبال از این خدمات زیاد است اعلام می‌کنیم که نیازی نیست حتما در این هفته سرویس را دریافت کنید بلکه کافی است تنها با شماره‌گیری ۲۳۵۱۹ یا از طریق سایت پژوهشگاه ابن‌سینا ثبت‌نام کنند که بعدا در هفته‌ها و ماه‌های بعد این خدمت را دریافت کنند. کسانی که مایل به دریافت این خدمت هستند می‌توانند تا پایان هفته از این طریق اقدام کنند، نکته شایان توجه این است که جوانانی هم که ازدواج نکرده‌اند و تصمیم به ازدواج دارند می‌توانند توان و قوای باروری خود را بررسی کنند و ببینند مشکلی دارند یا خیر.

به گزارش ایسنا رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا در پایان تاکید کرد: خیلی اوقات در بررسی زوجینی که برای درمان ناباروری به ما مراجعه می‌کنند، مشخص می‌شود که مشکلات‌شان مربوط به خیلی سال گذشته است که خودشان هم از این موضوع بی‌اطلاع بودند. پس با شرایطی که فراهم شده است می‌توانند هرچه سریع‌تر درصورت وجود مشکل اقدام به درمان خود کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.