فروش اینترنتی دارو توسط داروخانه ها تخلف محسوب می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رحیم نیا گفت: در ده روز گذشته، ۳۵٠ بازدید از داروخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران انجام شده که تخلفات مربوط به دارو یا عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها بوده اند. بازدید از داروخانه به معنای انجام تخلف نیست و این بازدید‌ها باید به صورت روتین و فصلی انجام شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در خصوص تخلف گرانی دارو در همان محل پرونده تشکیل شده و به مراجع ذی ربط ارسال می‌شود. در حال حاضر ۴٠ پرونده تشکیل و ارسال شده اند. تعداد پرونده‌های ارسالی حدود ده درصد کم‌تر از بازدید‌ها است، در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم، زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: اگر محرز شود که داروخانه‌ای فروش اینترنتی دارو انجام داده، این کارش تخلف محسوب می‌شود و تا مدتی سهمیه داروی آن قطع خواهد شد. این موضوع مجازات بزرگی است. تبلیغ فروش اینترنتی دارو جرم است و داروخانه‌ها نباید تبلیغ آن را بر روی شیشه خود نصب کنند، اکثریت داروخانه‌ها کارشان را به درستی انجام داده اند و سامانه‌ها وصل بوده و خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام می‌شود. بازدید‌های فصلی باید به صورت مرتب از داروخانه‌ها انجام شوند که متاسفانه حدود یک سال انجام نگرفته اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.