شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن از افتخارات ملت ایران است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در مجمع جهانی سلامت که پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد، ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا گفت: تک رقمی شدن تلفات این همه گیری در کشورمان تعجب و حیرت وزراء و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است.

وی افزود: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است و  ما الان هر جا راه می رویم سرمان را بالا می گیریم. مردم، کشور را سربلند کردند و بواسطه این همراهی جمهوری اسلامی ایران الان سربلندتر از قبل شده است، در حال حاضر برخی از این کشورهای غربی و اروپایی و خود آمریکا به رغم تمامی امکانات، این همه مرگ و میر کرونا دارند، اما وقتی می بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم به راحتی می توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند، این باعث افتخار ماست.

وزیر بهداشت ادامه داد: پزشکان حاضر در ژنو اعلام کردند نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ باید روی ۶۰ درصد باشد تا ایمنی جمعی ایجاد کند این در حالیست که در کشور ما ۷۵ درصد مردم واکسن زنده اند و ایران جزو کشورهای بسیار پیشرو در این زمینه است، زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی نیز به کار آید از جمله بیماری " آبله میمون".

عین اللهی همچنین در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی در خصوص بیماری آبله میمون گفت: مجمع بهداشت جهانی هنوز وارد مسئله بیماری آبله میمون نشده است اما چیزی که مسلم است، به خاطر ارتباط کشورها با هم و رفت و آمد مسافران، به همکاران‌مان آماده‌باش داده‌ایم.

وی در پایان اضافه کرد: در حال مطالعه و بررسی بیماری آبله میمون در کشور هستیم، فعلا خیلی ما در کشور نگرانی از این بابت نداریم و هنوز موردی از ابتلای قطعی در ایران تشخیص داده نشده است، زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری " آبله میمون" نیز به کار آید.

به گزارش ایسنا هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی "WHA" با شعار "سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" که از دیروز آغاز بکار کرد تا هفتم خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.

انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی "WHO" برای ۵ سال آینده از دستور کارهای مجمع بهداشت جهانی است، با فروکش کردن نسبی کرونا؛ مجمع  جهانی سلامت پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.