موضوع گمرک ویژه دارو و تجهیزات پزشکی باید جدی گرفته شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام دارایی گفت: موضوع گمرک ویژه دارو و تجهیزات پزشکی باید جدی گرفته شود. دولت ما یکپارچه است و دیوارها در این دولت برداشته شده و هیچ فرفی بین وزارت بهداشت و صمت در زمینه تولید و حمایت از تولید کنندگان  وجود ندارد، همچنین به هیچ عنوان نباید یارگیری انجام شود.

وی افزود: تولیدات باید به صورت مستمر ارزیابی شود و مداومت بر پایش و ارزیابی ها باید مرتب انجام شود. باید یک تعادلی در موضوع مواد اولیه و تولید نهایی باشد و اینکه یک فردی بیاید مجوز شرکت دانش بنیان را گرفته و دیگر برود قابل قبول نیست. زیر ساخت های لازم در کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شده است. برخی از کشورها سه ماه دچار تحریم و مشکلات شده درصورتی که ایران در حدود ۴٠ سال است که امواجهه با اینگونه مسائل است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: اصالت برای ما مهم است و در کشورمان  مونتاژ کردن ها هیچ راهی نخواهند برد. ما از شرکت های اصیل حمایت خواهیم کرد. وزارت بهداشت از تولید کنندگان دارو و تجهیزات پژشکی حمایت کافی انجام می دهیم و سعی کرده تا بروکراسی ها را کاهش بدهد.

به گزارش باشگاه خلرنگاران جوان دارایی در پایان گفت: صنعت ایران  اصیل است و کشورمان از نخبگان خوبی برخوردار است. ما در دوران کرونا توانسته به کمک مردم و بیماران بیاییم، دغدغه تولبد کنندکان به حق است و مطالبات تجهیزات پزشکی و دارویی حق الناس و پرداخت تسهیلات ویژه حق تولید کندگان این حوزه ها است، ما کرونا را با داشتن تولید کنندگان و حکمرانان خوب به درستی مدیربت کردیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.