دعوت عمان از ایران برای سرمایه گذاری در نظام سلامت این کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در این دیدار که در حاشیه اجلاس جهانی بهداشت در سوییس برگزار شد ضمن ابراز خشنودی از ملاقات  همتای عمانی خود گفت: دوستی بین دو کشور  باید به  تعاملات اجرایی در همه زمینه ها به خصوص  کنترل بیماریهای غیر واگیر و واگیر که هردو کشور را تهدید می کند منجر شود.

وزیر بهداشت به پیشرفت های ایران در حوزه های دارو و تجهیزات پزشکی خصوصا داروهای بیوسیمیلار و هایتک اشاره کرد و ادامه داد: ایران آمادگی کامل خود را برای کمک به کشور عمان در تمام حوزه های سلامت اعلام می کند.

وی با اشاره به تجربه موفق ایران در ادغام آموزش پزشکی با خدمات درمانی، برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانسهای علمی و تعاملات دانشگاهی با عمان اعلام  آمادگی دارد.

السعیدی وزیر بهداشت عمان نیز در این دیدار ضمن اشاره به سفر اخیر آیت الله رئیسی، رییس جمهور ایران به عمان از گسترش ارتباطات در حوزه های مختلف سلامت بین دو کشور شد استقبال کرد و گفت: ایران برای تامین دارو و ملزمات پزشکی، به خصوص داروهای با فن آوری بالا، بیوسیمیلار، تامین نیروی انسانی به ویژه پزشکان متخصص، پرستار و بهورز، آماده کمک به نظام سلامت عمان است.

وی با اشاره به ظرفیت های کشورش در زمینه مراقبتهای اولیه بهداشتی گفت: عمان خواستار سرمایه گذاری ایران در حوزه های مختلف سلامت در عمان است و بر تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید دارد.

وزیر بهداشت عمان در پایان علاقمندی وزارت بهداشت عمان را برای برگزاری کنفرانس های منطقه ای به ویژه بین ایران و عمان اعلام کرد و از وزیر بهداشت کشورمان برای شرکت در کنفرانسی بین المللی که آبان ماه در این کشور برگزار می شود دعوت کرد.

به گزارش وبدا در پایان این دیدار محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیر کل امور بین الملل و خانم جومان مدیر کل بین الملل وزارت بهداشت عمان به عنوان نمایندگان دو کشور در کارگروه همکاری های ایران و عمان در حوزه سلامت معرفی شدند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.