سالمندی و جمعیت از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کمال حیدری در همایش معاونین اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: باید توجه کنیم که دشمن از هر طرفی در پی ضربه زدن به ما است و اخیرا نیز ابعاد اقتصادی را اهرم فشار قرار داده است بنابراین نقش معاونان اجرایی به عنوان افرادی که مدیریت اقتصادی مجموعه شان را برعهده دارند، بسیار مهم است. در حوزه وزارت بهداشت نیز همواره با کمبود منابع مالی مواجه بوده ایم، لذا مدیریت اقتصادی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حدود دو سال با کرونا درگیر بودیم و مدیریت این بیماری منجر شد که بسیاری از اقداماتمان کمرنگ شود که باید هرچه زودتر به آن‌ها بپردازیم، اگر بخواهیم به اهداف سلامت دست پیدا کنیم، باید سرمایه گذاری کافی و موثری در این حوزه داشته باشیم و از طرف دیگر فرآیندها نیز باید اصلاح شود، استان‌ها و شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مختلفی دارند و برگزاری اینگونه جلسات کمک می‌کند که ایده‌ها و نظرات همه شنیده شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر استفاده صحیح از منابع مالی، خطاب به دانشگاه‌ها گفت: در ساخت و ساز پروژه‌های حوزه سلامت باید حساسیت بیشتری داشته باشید و بر کار پیمانکاران حتما نظارت کنید.

حیدری ضمن تاکید بر پیشگیری از بیماری ها اظهارکرد: باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم و کمک کنیم مردم کمتر بیمار شوند و یا اینکه بتوانند سلامت شان را به موقع پایش، کنترل و مراقبت کنند بنابراین باید در این مسیر گام برداریم و امکانات و شرایط تشخیص و پایش سلامتی را بیش از پیش فراهم کنیم. در این زمینه می‌توان از ظرفیت خیّرین نیز کمک گرفت، برخی حوزه‌ها مانند بیماری‌های غیرواگیر، سالمندی، جمعیت و بهداشت و سلامت دهان و دندان، از جمله اولویت‌های حوزه بهداشت است که دانشگاه‌ها باید در این مسیر بیشتر تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مدیران نباید دچار روزمرگی شوند. مدیری موفق است که ساختار را اصلاح کند، از طرف دیگر یکی از راه‌های مقابله با دشمن، کادرسازی و نیروسازی است بنابراین باید افرادی در مسئولیت‌های مهم منصوب شوند که عشق به خدمت داشته باشند. ما امانت‌دار خون شهدا هستیم و برای پاسداشت خون شهدا و پیشبرد اهداف انقلاب باید نیروی انسانی توانمند را به کار بگیریم، یکی از ابعاد مهم در حوزه بهداشت، نظارت بر فرآیندها است. اگر نظارت نباشد هیچ اقدامی به درستی پیش نمی‌رود.

به گزارش وبدا معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: سعی کنید نشاط و انگیزه را در نیروی انسانی افزایش دهید، این انگیزه فقط با مسائل مالی به وجود نمی‌آید، بلکه احترام و کرامتی که برای آنها قائل می‌شوید، از ارزش والاتری برخوردار است. درست است که هر انسانی برای خدمتی که ارائه می‌دهد، حقوق و مزد دریافت می‌کند اما این موضوع نباید باعث شود که وجه انسانی و معنوی آنها را از یاد ببرید. قدردان بودن از پرسنل می‌تواند نشاط و انگیزه را در آنها افزایش دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.