افزایش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و سوریه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در دیدار با بسام بشیر ابراهیم گفت: بنده اطمینان دارم که در حوزه آموزش پزشکی ، دستاوردهای خوبی در همکاری های مشترک علمی بین ایران و سوریه خواهیم داشت که لازم است کارگروهی برای اجرایی کردن همکاری های مورد توافق ، تشکیل شود.

وی افزود: همایش های علمی مشترک بین ایران و سوریه می تواند در طول سال به میزبانی تهران و دمشق برگزار شود تا  به حل مشکلات نظام سلامت دو کشور، منجر گردد چراکه دو کشور دوست، می توانند به تقویت دانش پزشکی یکدیگر کمک کنند، مدارک تحصیلی ایران و سوریه می تواند مورد پذیرش دو کشور قرار گیرد، روابط علمی دو کشور باید تسهیل شده و توسعه یابد. در ایران 65 دانشگاه علوم پزشکی، 800 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت، 20 هزار عضو هیات علمی، 270 هزار دانشجو و 7 هزار دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی داریم و آماده پذیرش بیشتر دانشجویان سوری در ایران هستیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری های ایران و سوریه در مقابله با بیماری ها گفت: در منطقه خاورمیانه بسیاری از بیماری ها، بومی و مشترک است که می توان با تبادل تجارب دو کشور، در مدیریت بیماری ها به موفقیت رسید، ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز ایران و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود که این نشان دهنده قدرت صنایع سلامت محور ایران است و آمادگی همکاری های گسترده تری را در این حوزه داریم.

در ادامه بشیر ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی سوریه نیز با تشکر از تبیین زمینه های همکاری دو کشور گفت: با امضای برنامه اجرایی بین ایران و سوریه، بسیاری از همکاری های مشترک در حوزه سلامت اجرا می شود و علاقه مندیم که اولین همایش علمی  ایران و سوریه تا قبل از پایان سال، در دمشق برگزار شود.

به گزارش وبدا وی در پایان با اشاره به همکاری دانشگاه های سوریه با برخی مراکز علمی در ایران  گفت: علاقه داریم که تبادل استاد و دانشجو در گروه علوم پزشکی بین دو کشور تقویت شود و از حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان ایرانی در سوریه، استقبال می کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.