احتمال بروز سویه های قبلی یا جهش های جدید کرونا وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم قادری گفت: اگر پیک های بعدی در کشور رخ بدهند با علائم و شدت کم ایجاد می شوند. پیک های بزرگی در ایران نخواهیم داشت که البته باز هم به مقاومت اولیه سیستم ایمنی بدن بستگی دارد، به طور کلی باید همه موارد از جمله وضعیت چرخش ویروس در جامعه را هوشمندانه رصد کرده و مطابق آن اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مطالعات نشان می دهند که اگر در تابستان پیک بیماری کرونا را نداشته باشیم، این موضوع به معنای پایان این اپیدمی و کنترل بیماری کرونا نخواهد بود، در حال حاضر پیش بینی این موضوع که آیا پیک دیگری از بیماری کرونا در کشور خواهیم داشت، پیچیده و سخت است. این موضوع بستگی به این دارد که واریانت جدید واکسن گریز در دنیا به وجود آید یا خیر.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: در حال حاضر مسئله مهم این است که وضعیت سطح ایمنی مردم در کشورهایی مانند ما چگونه خواهد ماند. اگر سطح ایمنی مردم پایین بیاید، احتمال بروز پیک با همان سویه های قبلی یا جهش های جدید وجود دارد. در واقع اطلاعات متخصصان در خصوص بیماری کرونا کامل نیست و ناگفته های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.