مصوبه افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی مغایر با زیرساخت‌های وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل باقری فرد در واکنش به مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش رشته دندان پزشکی که روز گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد گفت: مصوبه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و زیرساخت‌های وزارت بهداشت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰۰ دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف در حال تحصیل می‌باشند که در برخی دانشگاه‌ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند، پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

وی افزود: براساس قانون، مصوبه ستاد راهبردی نقشه باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که شخص رئیس جمهور می باشند، مطرح و سپس به تصویب برسد،مجدداً تاکید می نماییم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

باقری فرد در پایان با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد اضافه کرد: در این امر هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد و به تبع آن پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

به گزارش ایسنا روز گذشته منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی طی سه سال آتی خبر داد و گفت: در کنکور سال جاری ما ۱۰ درصد افزایش ظرفیت در رشته دندانپزشکی خواهیم داشت که این آمار در سال آینده ۲۰ و در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.